Merlin
Min frösådda passionsfrukt fr. matvaruaffären har fått citrongula blad!! ohmy.gif laugh.gif Vad är det som händer???? Hoppas den inte dör då jag harhaft den i över ett år sad.gif
Alexander-VG-zon3
mina gjorde så med i början fick gulablad . jag planterade om och gav mer näring . fast dom tappade någrta blad så slutade dom å nu så har dom börjat växa
så här se rmin ut nu efter jag fick redapå här ifrån attt det var en passionsplanta så lindade jag upp dne så här du kankse skulle prova plantera om och göra nåt liknade så som här
bild

och är dte inte näring så kankse kolla efter ohyra wub.gif
Merlin
Min är redan ganska stor och den har en rottingspalje att klättra uppför (de ska kunna bli upp till 5 meter höga). När bladen började gulna trodde jag att den behövde ny näring och planterade om den (6 veckor sedan). Nu har samtliga blad blivit citrongula!
Alexander-VG-zon3
har den fått för mytcket eller för lite vatten .
fast citrongult tycker jag låter som brist på nått eller nåt likande är bladnerverna gröna
Merlin
Nej jag vattnar den som jag brukar. Bladfärgen skiftade helt plötsligt till gult, nästan över natt, så jag trodde att näringämnena var slut och planterade om den i vanlig krukväxtjord blandad med lite perlit. Bladen sitter kvar än så länge unsure.gif
Alexander-VG-zon3
har du bld wub.gif
inte för att se skador utan nåt sånt att kolla utan blev intreserad å se hur en stor sån ser ut eller ja .
ar du nån bild '
Merlin
Min digitalkamera behöver fixas. Jag har tänkt lägga upp ett album så småningom. Det blir då mycket lättare att visa vad man menar rolleyes.gif rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
men lova du säger till när du har en massa bilder så komemr jag å glor wub.gif
Merlin
yes!!! smile.gif
lissa
Flaxss...vilken passionsblomma har du ??? Har exakt likadan , men vet inte namnet...kan det vara en Edulis tro???
Alexander-VG-zon3
CITAT (lissa @ 03-06-2006, 03:00)
Flaxss...vilken passionsblomma har du ??? Har exakt likadan , men vet inte namnet...kan det vara en Edulis tro???

min är en edulis wub.gif fast sen får den ju vuxenblad sen , min har inte fått dom än
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon