En tur till Visingsö är aldrig fel

Grännaberget med utsikt över både Gränna och Visingsö är fint med goda räkmackor och annat fika. Likaså Tabergs topp i Taberg med utsikt över vida vidder. Stadsparken med utsikt över hela staden. Alla med gott fika! (Ja, vi gillar att fika och ta en glass ibland).
Brunstorps gård utanför Huskvarna har också gott fika och fina omgivningar om du gillar trädgård.
Och är man i Jönköping får man inte missa
Rosariet !!! Massor med underbara rosor
Handelsträdgårdar finns i Gränna, Bankeryd (2 st), de flesta ligger dock i Axamo (för tillfället 3 stycken fast den ena håller precis på att sluta med perenner och ska bara syssla med trädgårdsplanering m.m.)
Inte att förglömma Blomsterlandet som har väldigt bra kvalité på sina växter här i Jönköping enligt mig. Har köpt mycket där och aldrig behövt klaga eller blivit missnöjd med mina köp. Väl värt ett besök om du inte har Blomsterlandet i närheten nu.
Kommer jag på nåt mer så återkommer jag!
Välkommen till vår vackra stad
P.S. Vill du stanna och ha en fika på vägen så hör av dig, vi är oftast hemma. Vi bor bara ett par minuter av E 4:an. Trädgården är under uppbyggnad men lite finns att se här, alltid kul att träffa andra Odlaiter och prata lite trädgård

D.S.