Full version: vad ska jag göra?
jessica zon6
Jag har nu väntat ihärdigt med min sådda lobelia cardinals som kom upp i mars och fortfarande ser så här pyttig ut.Vad tycker ni jag ska göra,plantera om eller ska de vara så här små så länge?Märker att många sorter från jelitto var svårgrodda eller ine alls har grott.Får väl satsa på gold nugget seed till nästa år.
Helen i Piteå Zon 5
Jag upplever att många frösådder av 'pytteplantor' växer till sig väldigt fort efter omplantering. Så numera skolar jag om direkt då plantorna har fått sina karaktärsbld oavsett storleken rolleyes.gif
Jag tycker du skolar om nu .. rolleyes.gif /Helen
jessica zon6
Då gör jag så, planterar om idag.:)Är dessa perenna eller ska man förvara dom 5 grader i vinter?
kerstin z5-6
skola -de är i barnstadiet läänge -Många går åt under vintern o de är lätta att övervintra inne , om de vattnas regelbundet , när de visar tecken på torka -de tål inte att torka ut
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon