Full version: Mässplaner?
adrian
Jag har blivit tillfrågad att vara med och planera en trädgårdsmässa till nästa år.

Och det som kan finnas på denna är precis VAD SOM HELST som har med sommar och trädgård att göra.

Föreningar, företag eller föreläsare skulle kunna få chansen att medverka på en annorlunda mässa, vilket det kommer att bli om jag är med och arrangerar detta. wacko.gif smile.gif

Så VAD skulle kunna vara intressant eller kul att möta på en sommarmässa?

Vilka saker saknas eller borde ha funnits med på de som ni besöker?
malin72
en liten fråga bara smile.gif var ska mässan hålla till??? unsure.gif
adrian
CITAT (malin72 @ 04-06-2006, 21:43)
en liten fråga bara smile.gif  var ska mässan hålla till??? unsure.gif

Det blir på samma ställe som TV filmade mig ENGSÖ SLOTT som ligger vid Västerås.
Jag har varit där i 2 års tid och det finns massor med gräsytor samt nära till matbutiker och annat, det är väldigt vackert där och ett guld ställe att bygga upp en stor sommarmässa på.

Jag har kontakt med massor av hantverkare inom medeltida föreningar etc. så en fundering jag har är att bredda detta till ALLT som har med sommarens aktiviteter att göra.

Jag tror att det kan bli större än många andra mässor bara man breddar det gamla vanliga utbudet med lite nya och roligare inslag.. smile.gif

Om det t.ex finns en kille som är "expert" på kaktusar och inte har varit med på någon mässa tidigare så kan detta bli en start för honom.

Det var på det här sättet jag började med ett lånat köksbord och en fastspänd rullgardin som bordsduk... biggrin.gif

Fast på bilden så var den trasig och jag hittade en gammal militärfilt som bordsduk...

Jag gör allt ifrån NOLL dvs inga pengar eller material.

Men jag är ganska bra på att få saker att växa, så häng på nu om ni vill vara med och bygga upp 2007 roligaste mässa..smile.gif

Förra året ordnade jag chaufför + allt annat till Chelsea garden flower show, men då bangade alla utom kanske 4-5 st och då förlorade vi alla kanske otroligt roliga minnen i resan som aldrig blev av.sad.gif

Häng på nu så behöver ni inte gå igenom resten av livet med tankar som:

...Undras hur det hade varit för mig om jag vågat vara med???

...Tänk om det hade varit höjdpunkten för mig detta år???

...Jag kanske skulle ha sett Brita Bååth om jag var där på slottet???

blink.gif smile.gif tongue.gif

ALLA SOM ÄR INTRESSERADE AV ATT MEDVERKA KAN MAILA MIG FÖR INTRESSE ANMÄLAN
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon