Full version: Bihåleinflammation
Berit
Någon som har haft bihåleinflammation och blivit av med eländet.?

Jag själv har haft det i 8 månader nu. Det senaste var Bioclavid 875 mg amoxicilin som botemedel jag använt. 1/2 tablett)
Har aldrig varit så sjuk i hela mitt liv. Kräkningar och diarre och framförallt kramper så jag kunde inte stå på mina fötter(helt förvridna) svimmade så fort någon försökte resa mig upp,
Har någon annan upplevt detsamma?
Gossen Ruda
Jag brukar få det varje gång jag är förkyld. Förut ett par gånger per år, numera med något års mellanrum. Läkarbesök med åtföljande kur Vibramycin hjälper alltid. 8 månader? Har du varit hos någon läkare?
Hannele
CITAT (Berit @ 01-06-2006, 21:54)
Kräkningar och diarre och framförallt kramper så jag kunde inte stå på mina fötter(helt förvridna) svimmade så fort någon försökte resa mig upp,
Har någon annan upplevt detsamma?

Låter mer som virus/inflamation i örats balanssinne, kräver läkarvård.
*Stintan*
Men var det inte medicinen du blev så dålig av eller unsure.gif wink.gif wink.gif
Anki på Öland
Har haft det ett par gånger när jag var yngre - fick sticka hål och skölja för att bli av med det alla gångerna. Usch, stackars dig Berit - ingen trevlig åkomma!!!
Anki
Magdis
CITAT (Stintan43 @ 01-06-2006, 23:55)
Men var det inte medicinen du blev så dålig av eller unsure.gif wink.gif wink.gif

Jag håller med Stintan. Vanliga biverkningar av Bioclavid är kräkningar och diarré. En mycket sällsynt biverkning är kramper, men nog kan det hända att just du råkat få den sällsynta biverkningen.

Sen kan det nog vara en samverkan av både läkemedelsbiverkan och sjukdomen som gör att du blir svimfärdig, men diarré får man ju iallafall inte av bihåleinflammation.
Fru fet
Hej Berit!

Har man otur kan man drabbas av "följdbakterier" efter antibiotikabehandling, eller rättare sagt, vissa bakterier som redan finns i tarmen får utrymme att växa till sig för mycket (clostridium Difficile tillexempel). Då kan man bli riktigt sjuk med framförallt kraftiga diarréer och behöver ofta annan antibiotika för att få bort detta. sad.gif . Men jag antar att du redan har pratat med doktorn eftersom du bara hade ätit en halv tablett bioclavid. Vad har du provat? kortisonspray, slemhinneavsvällande och vanligt penicillin (det är förstahandsmedlen för att behandla bihåleinflammation)? Doxyferm (som nämns ovan) är ett bredspektrigt antibiotika som används ibland. Likaså tror jag att man fortfarande sköljer bihålor ibland om man inte får bukt med besvären. Men det där kan din doktor svara på bättre förstås. Hoppas att du snart blir frisk iallafall, vilken pest att vara sjuk så länge och särskilt nu till sommaren!

(jag är inte bara mamma och klantig, jag är apotekare också sleep.gif )
*Felix matte*
Usch vad otäckt! Tycker inte att du ska fortsätta ta tabl som gör dig så dålig.
Jag får Doxyferm el Vibramycin för Bihåleinflammation de gånger jag inte kunnat kurera själv.
Kanske behöver du spola bihålorna, det kan vara mer eller mindre stopp "på vägen" eller operation.
Syrran fick genomgå operation i höstas och sedan dess har hon sluppit besvär.

Krya på dig! wub.gif
Lady Hamilton
Jag har alltid ett recept på Rinexin 50mg hemma smile.gif De kan jag då ta när jag får bihåleinflammation. Kanon bra tycker jag
Berit
Tack för era svar smile.gif .
Jag har inte varit inne på odla.nu på ett tag så det är därför jag inte svarat.
Törs inte äta av denna medicin (Bioclavid) mer, det måste vara ett mycket starkt gift eftersom jag reagerade som jag gjorde.

Nu går jag hos en man som ger mig akupunktur 2 ggr/vecka och dricker kinesiska örter + lite träbitar som han blandar ihop och jag får göra avkok på och det känns som att jag är på bättringsvägen.

Denna man har studerat kinesisk medicin i flera år i Kina på Jiang Xi University of Traditional Chinese Medicine, Nanchang.

rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Berit @ 20-06-2006, 21:28)
Tack för era svar smile.gif .
Jag har inte varit inne på odla.nu på ett tag så det är därför jag inte svarat.
Törs inte äta av denna medicin (Bioclavid) mer, det måste vara ett mycket starkt gift eftersom jag reagerade som jag gjorde.

Nu går jag hos en man som ger mig akupunktur 2 ggr/vecka och dricker kinesiska örter + lite träbitar som han blandar ihop och jag får göra avkok på och det känns som att jag är på bättringsvägen.

Denna man har studerat kinesisk medicin i flera år i Kina på Jiang Xi University of Traditional Chinese Medicine, Nanchang.

rolleyes.gif

Håller alla mina för att du ska bli bra... det är aldrig fel att testa alternativa behandlingar.

Krya på dig wub.gif
Bettson
Usch!

Stackars dig. Jag hade ont av bihåleinflammationer i tio års tid. Fick penecillin, fick sticka hål och skjölja osv. Det kom tillbaka hela tiden.

Ända tills jag uppfann min egen huskur.

Alltid någon avsvällande nässpray vid förkylning. Kastade alltid flaskan efter varje gång jag haft infektion så inga restbakterier fanns kvar där.
Köp genast en ny oöppnad förpackning så att det finns hemma i ett tidigt skede av nästa förkylning.

Jag hade alltid tjockt var i bihålan och på något vis så blev det vaccum också så att man inte kunde snyta sig. Så man blev aldrig av med det heller.

Så bot nummer två. Att ligga i horisontalt läge ungefär ca tjugofyra timmar. Och då inte ens en gång lyfta huvudet. Bara ligga kvar hur stort behovet än var att gå till badrummet.

När man så hörde ett pipande ljud ( det kom in luft i bihålorna ) då var det dags att gå upp och börja snyta sig. vaccumet släppte och nu så forsade det ut allt elände, så man blev av med det utan att gå till doktorn och sticka.

Jag har klarat mig i femton år nu, ta i trä. wink.gif
myskmadra
Har du provat nässköljning med saltlösning?
Det finns kannor med instruktion på hälsokosten.
Apoteket har också en "nässköljningsspruta" men jag tycker den vanliga kannan känns mera skonsam.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon