lindastina
Jag undrar bara om brudslöjan är perenn eller ettårig.

Den är fin i vilket fall. Min mormor hade massor i sina rabatter och jag vill återskapa lite av barndomskänslan.

Hälsningar
Linda
Åsa, mälardalen zon 2
Om du menar den som säljs i blomsteraffären när man köper snittblommor så är den flerårig, den vissnar ner varje höst men spirar på nytt till våren. Går att fröså men plantan är mycket klen och liten de första 1-2åren och blommar oftast inte första året, gär även att köpa rotknölar + plantor.

(Det finns även en ettårig låg Gypsophila som heter sommarslöja)
*Stintan*
Jag köpte färdiga plantor och dom blommar så fint varje år wub.gif
Eva i Skåne
Men jag har köpt plantor två gånger och aldrig har det kommit något andra året sad.gif och första året har den inte blommat unsure.gif

En svårflörtad brud eller?
kerstin z5-6
torrt vill den ha , inte så mkt vinterväta då ruttnar pålroten -sol 6 tim minst
Margaretha
CITAT (Eva i Skåne @ 02-06-2006, 22:22)
Men jag har köpt plantor två gånger och aldrig har det kommit något andra året sad.gif och första året har den inte blommat unsure.gif

En svårflörtad brud eller?

Har gjort samma sak! Men i år har det kommit upp några små stjälkar, så den jag satte i fjol lever i alla fall. Men den kanske inte får tillräckligt med sol. unsure.gif

Har sett den hos en god vän när den är riktigt fin - och vill så gärna lyckas!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon