Bob
Tydligen någon ny sort eller hybrid, ingen aning, aldrig sett den förut.

Häftig i alla fall, och gillar allt ifrån ljust till mörkt. Passar mig perfekt.

Det är en Dracaena Surculosa.

Alexander-VG-zon3
ohh vad häftig sak wub.gif
hittade n anna bild på den här http://davesgarden.com/pf/showimage/84774/
jätte häftiga blad
var hitatde du den
Bob
----
Whiskuchi
Vilken läcker växt!! wub.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Bob @ 02-06-2006, 18:56)
Jag köpte den på en plantskola här utanför Varberg(7mil söder om Göteborg). Den fanns på två ställen såg jag och båda hade satt upp en lapp om att det var en nyhet, fast det såg jag efter att jag fastnat för den. wub.gif Växer tydligen långsamt, men det gör väl alla dracaenor som jag har i alla fall. Nyhet + långsamväxande = 89:-

Googlade lite på namnet och såg att den var ganska vanlig i bla usa, där den tydligen odlas utomhus också.

oki ska hålla utkik efter en sån en verkligen cool färg på bladen smile.gif
Bob
Jag tror den bilden du skickade är en Dracaena Godseffiana. Det finns tydligen två snarlika som går under namnet "Gold Dust Dracaena". Söker man på nätet så får man upp både Surculosa och den sistnämda, men de har olika blad.
Alexander-VG-zon3
oki men ändå häftig sak ska se om man hittar en ^^
Bob
Känns det akut, kan jag ju alltid köpa en åt dig å slänga på posten, men då får du nog räkna med en 150:- med porto. biggrin.gif

Annars får du lycka till med jakten. smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Bob @ 02-06-2006, 19:56)
Känns det akut, kan jag ju alltid köpa en åt dig å slänga på posten, men då får du nog räkna med en 150:- med porto. biggrin.gif

Annars får du lycka till med jakten. smile.gif

jodå det skulle varit trevligt wub.gif
skikcar ett pm tilll dig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon