Full version: gullklematis
Eva i Skåne
Frösådde gullklematis för ca en månad sedan, men ska den verkligen hinna bli något i år? Det har kommit upp 7 av 16 fröer, men förutom hjärtbladen har några fått ett bladpar till. Det känns väldigt långsamt.........
de står under växtbelysninng.
Gunvor Nilsson
Det är lika segt hos mej. Gullklematisen är uppe några cm och övriga klematisar syns inte alls fastän jag sådde i januari och krukorna har åkt ut i snön och in i värmen flera gånger. Nu ställer jag ut krukorna under en buske och tittar till lite då och då till dess det syns något grönt. Risken är väl att det blir ogräsfrö som yr in och gror först! tongue.gif
/Gunvor
Betty
CITAT (Gunvor Nilsson @ 15-05-2003, 11:03)
. Risken är väl att det blir ogräsfrö som yr in och gror först! tongue.gif
/Gunvor

Lägg en bit fiberduk över krukorna så yr det inte in frön som inte hör hemma där. smile.gif
Sussi
Åååh, jag blir grön av avund laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Har själv sått alpinklematis och kronklematis som har fått vara ute sedan i höstas. Än syns inte ett liv, suck! Har hört att de kan vara tröga i starten så det är kul att läsa att någon har lyckats i alla fall.
Lycka till med dina småplantor! Jag fortsätter att spana varje dag efter livstecken i krukorna wink.gif
Hälsn Sussi
Gunvor Nilsson
CITAT (Betty @ 15-05-2003, 13:04)
Lägg en bit fiberduk över krukorna så yr det inte in frön som inte hör hemma där. smile.gif

Tack Betty! Tänkte inte på de´! tongue.gif
/Gunvor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon