Full version: pingstliljor
mammafia
Nu blommar pingstiljorna i min trädgård det som är roligt med det hela är att dom är planterade nån gång på 30 eller 40 talet och MITT i gräsmattan wink.gif . Nu skulle jag vilja flytta på dom men när och hur gör jag?
Whiskuchi
Jag grävde brutalt nog upp mina mitt i bästa blomningen. Några klippte jag av och grävde ner löken på annat håll, så de vet jag ju inte förrän nästa år om de klarade sig, några flyttade jag rubbet på. Och de blommar fortfarande laugh.gif
(undrar hur de tänkte som planterade dem mitt i gräset, jag hade en ruta på 2x4 m som var överfull) huh.gif
mammafia
jaa man verkligen undra hur dom tänkte för i tiden laugh.gif ..
då är det bara att gräva upp dom då måste bara komma på vart jag ska sätta dom wink.gif
Gåsis
Jag väntade tills mina blommat över innan jag flyttade dom, sen såg jag till att det var välgödslat dit dom kom. Inte vet jag om det var rätt men dom blommade glatt året därpå.

/Åsa
Whiskuchi
Du kan ju fundera på ny plats under tiden de blommar, för säkerhets skull. Jag brukar normalt sett inte vara så elak mot växterna men jag var så vansinnigt trött på narciss-ängen (det var fullt med sniglar i det höga gräset) laugh.gif
mammafia
jaa jag får nog tänka mej för vart jag sätter dom, man vill ju att dom ska synas bra nästa gång de blommar wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon