Boxer
Jag söker efter ljus och lykta efter silvermartorn, Eryngium giganteum.

Kan inte klara mig utan en sådan. Jag bor på västkusten.

Boxer är DESPERAT! wacko.gif
Ruby
CITAT (Boxer @ 03-06-2006, 10:14)

Jag köpte en sådan just idag - på Ulriksdals slottsträdgård. Inte riktigt på Västkusten, men ändå. rolleyes.gif
Betty

Kan inte klara mig utan en sådan. Jag bor på västkusten.

Boxer är DESPERAT! wacko.gif

Jag beställde fröer till Eryngium giganteum 'Miss Willmot's Ghost' från Odla i vår och har kvar en del frön. Om du PM'ar din adress så kan jag skicka några till dig. smile.gif
Boxer
CITAT (Ruby @ 04-06-2006, 00:10)

Jag köpte en sådan just idag - på Ulriksdals slottsträdgård. Inte riktigt på Västkusten, men ändå. rolleyes.gif

Tack för tipset. En bit att köra, men den växten är värd en tur runt månen. wub.gif
Boxer
CITAT (Betty @ 04-06-2006, 00:28)
Jag beställde fröer till Eryngium giganteum 'Miss Willmot's Ghost' från Odla i vår och har kvar en del frön. Om du PM'ar din adress så kan jag skicka några till dig. smile.gif

Vad snäll du är smile.gif Men saken är den, att jag har kvar frön efter en tidig sådd i år, men ingen kom upp.

Hur gjorde du? Kom det upp något?
Betty
CITAT (Boxer @ 04-06-2006, 14:06)
CITAT (Betty @ 04-06-2006, 00:28)

Vad snäll du är smile.gif Men saken är den, att jag har kvar frön efter en tidig sådd i år, men ingen kom upp.

Hur gjorde du? Kom det upp något?

Min sådd har åkt ut och in i kylskåpet med drygt en månads mellanrum sen jag sådde i början av februari. rolleyes.gif Inget har grott - ännu... huh.gif

...vet inte om det är fel på mina metoder eller på fröna... wacko.gif
thomaswahlqvist
Det kan ta lååång tid.
För mig tog det så lång tid att mitt intresse svängt, nu gillar jag den inte alls.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon