Full version: Ogrästerror
Kat
Vilket ogräs ger dig nervskador?
AnitaO
Dagens lättaste fråga laugh.gif
Brännässlor!!!! mad.gif
andersen
Vad gör hallon i omröstningen? mitt svar var inget, allt ogräs går att ta bort med att gräv eller hacka bort det.
Kat
Har man någonsin haft trädgården full med hallon så förstår man precis vad den gör där. De är fasansfullt effektiva!
Hua
fandolin
Hallon kommer upp här och var hos mig också. Hallon är gott!
Kat
Visst är det det, men jag vill åtminstone inte ha dem i hela gräsmattan, i gångar, i landen, mellan plattor och i andra buskar.
Men jag är väl lite kinkig biggrin.gif
kerstin z5-6
REVSMÖR BLOMMA wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif
Toppklocka god tvåa
Betty
Tycker att små stickiga hallonskott överallt är ett h-vete! Kvickroten är småpestig men maskrosorna får mig att verkligen se rött! Dessutom är de listiga de små jäv***na, kommer upp två och två mad.gif
Gurkan
Kirskål och nässlor äter jag med välbehag. Nässlorna har jag tom. planterat in själv i trädgårn. Maskrosorna är så vackra när dom blommar, just nu mejar jag dem med gräsklipparen innan de fröar för mycket. Dom förgyller gräsmattan tillsammans med mossa, violer och tusenskönor.

Däremot har jag nåt slingrigt fanskap som jobbar sig in under panelen på huset ... wink.gif

Men vildhallon hade varit ett välkommet ogräs här ...
AnitaO
CITAT (Gurkan @ 04-06-2006, 00:49)
Däremot har jag nåt slingrigt fanskap som jobbar sig in under panelen på huset ... wink.gif

Det är kanske snårvinda?
En envis rackare som jag försöker hålla jämna steg med.
Tänkte just att det saknades i omrösningen.
Susanna
Hos mig är det kvickroten som gör mig vansinning. Den är över allt och särskilt svår att gräva bort, ex i sparrislandet.
anna_rispan
Revsmörblomma!!!!! Blä! Jag har spettat bort miljarders ur landet men det dyker upp nya hela tiden!

Sen kommer resten i spridda irritationsskurar.
Merlin
Utan tvekan......tistel mad.gif
hellen99
Hos mig är det knölklockan som ger mig gråa hår, plockar dagligen, men nya dyker upp lika fort! mad.gif
annafbg
Knölklocka är en annan pulshöjare i min trädgård. Den och kirskålen hade fått härja ostörda i många år när vi flyttade in här, så det gäller att gräva, gräva och åter gräva...
Min son lekte i sandlådan på dagis, grävde och muttrade "jäkla kirskål". Undrar var han fått det ifrån? smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon