netaave
Skulle vilja göra rullar av rökt lax med fyllning som jag sedan skär i "rulltårtsbitar" tanken är också att toppa dom med en klick sikrom.
Vi provgjorde med räk/pepparrotsfyllning men det blev lite väl salt då.

Är det någon som sitter på ett bra recept till fyllningen?
ullislerum
Något som jag tycker är oslagbart till lax är avokado! Gör en röra på mosad avokado, finhackad charlottenlök eller rödlök, finhackad tomat, pressad vitlök, några droppar saft från en citron, lite salt och vitpeppar. Om man vill lyxa till det kan man röra i lite creme fraiche. mmmmm..gott! wub.gif

Man kan oxå göra en fetaostscreme som är gott att ha i.
Smulad fetaost, vitlök, svartpeppar, INGET SALT!, creme fraiche. Mmmm rolleyes.gif
*Felix matte*
Recept Laxrulle
Stintan
Om man tycker om spenat kan man göra en ganska tjock stuvning och breda ut, dessutom blir det snyggt med dom färgerna tillsammans.
netaave
CITAT (Stintan @ 03-06-2006, 18:42)
Om man tycker om spenat kan man göra en ganska tjock stuvning och breda ut, dessutom blir det snyggt med dom färgerna tillsammans.

Du kan inte mena allvar!
Spenatstuvning i plockmat! dessutom kan jag inte tänka mig kombinationen spenatstuvning - sikrom blink.gif
myskmadra
Kanske mozarella med lite färskost och rucola kan passa. Eller kanske dill passar bättre? Eller säsongens gräslök.
Lycka till!
noora
Jag fick laxrulle fylld med färskost och grön sparris på ett bröllop nyligen. Det var gott smile.gif
netaave
CITAT (noora @ 05-06-2006, 11:14)
Jag fick laxrulle fylld med färskost och grön sparris på ett bröllop nyligen. Det var gott smile.gif

Var det naturell ost då, eller någon med smak?
noora
CITAT (netaave @ 05-06-2006, 13:46)

Den var naturell, det behövdes inte så mycket mer smak än den rökta laxen och sparrisen.
netaave
CITAT (noora @ 05-06-2006, 17:52)
CITAT (netaave @ 05-06-2006, 13:46)

Den var naturell, det behövdes inte så mycket mer smak än den rökta laxen och sparrisen.

Ska faktiskt prova det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon