Full version: Kardon
helios
Finns någon här som odlar kardon? Jag har fått två plantor och vill gärna ha tips. Tacksam att få höra om andras erfarenheter!
Helios
Immix
Jag hade kardon förra året. Väldigt vacker växt men det blev inte så mycket ätbart av en planta. Egentligen ska man ju linda säckväv runt stammarna så att de blir bleka och mjälla. Jag gjorde aldrig det men det gick bra att äta dem ändå (fast några blev lite trådiga). God smak, lite som kronärtskocka, men jag tycker nog att den mest är värd att odla för sitt utseendes skull!
guns
Jag hade en i fjorl. Det blev inte så jättestor, kanske en meter. Man kan övervintra den om man täcker den väl. Jag försökte men lyckades inte så bra, det synns ingenting där den stod i fjorl. Sedan var rådjuren och åt bra på den i höstast så det kan väl också ha gjort sitt.
helios
Trevigt att höra att man kan äta kardon utan att bleka den. Utifallatt det inte skulle bli av att linda om den… Ska bli spännande i alla fall.
Helios
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon