|
Vi bor i en liten by med några få hus där många turister går förbi och läser på brevlådorna för att se vem som bor här. Jag skulle vilja skoja med dom och tillfälligt på helgen, när inte posten kommer, klistra på andra larviga, tramsiga och roliga efternamn på lådorna för att se reaktionerna. Nu vill jag ha namnförslag från ER.
mari_tres
04-06-2006, 14:55
Sätt dit några af eller von, då kan man ju få med någon egenskap den personen har också, eller så. Hmmm.... ska fundera ett tag...
CITAT (Kat @ 04-06-2006, 15:45) Vad heter de idag? Brodin, Karlsson, Lindström..... 8 lådor sammanlagt Von anka, funderade jag på ett tag... En röd tråd vore bra
forget-me-not
04-06-2006, 15:45
Snövit och de 7 dvärgarna?
Kanske "piffa till" namnen lite bara?
Bróliin, Carlzon, Lindstraem (eller med danskt ö), Ahnderson, Janssån...
Annars...tja... Berandotte? Svammelman? Bronett? Ibrahimovic? Stalin? Thatcher? Bush? Tse tung? Gandhi?
Blue_Jean
04-06-2006, 16:50
Af Vogeljazz! helt klart!
CITAT (mari_tres @ 04-06-2006, 15:55) Sätt dit några af eller von, då kan man ju få med någon egenskap den personen har också, eller så. Javisst! Af Dankad, Von Tratt Eller prova att sätta "Gyllen" före. Gyllen-Karlsson, Gyllen-Brodin, osv.
mari_tres
04-06-2006, 17:13
Undrar hur man skulle reagera om ALLA i byn hette samma sak i efternamn...  Man skulle nog börja fundera....
CITAT (mari_tres @ 04-06-2006, 18:13) Undrar hur man skulle reagera om ALLA i byn hette samma sak i efternamn...  Man skulle nog börja fundera.... Återvinning... "Retur-Karlsson", osv.
CITAT (mari_tres @ 04-06-2006, 18:13) Undrar hur man skulle reagera om ALLA i byn hette samma sak i efternamn...  Man skulle nog börja fundera....  Det borde väl du veta som kommer häruppifrån  ....alla Nilsson-böös i Matfors  Var och varannan innevånare är en Nilsson-böös där juh
ullislerum
04-06-2006, 17:46
Listeria Syfilis Binneke ...borde väl få endel att spärra upp de blå..
wolkenkrabber
04-06-2006, 18:09
snygg fuhl eckel könsberg
Eller klistra dit lappar med olika suspekta klubb-/föreningsnamn med c/o-adresser under.
T ex:
Bondens Bondage-förening c/o Karlsson
netaave
04-06-2006, 19:48
CITAT (Reserv @ 04-06-2006, 18:22) CITAT (mari_tres @ 04-06-2006, 18:13) Undrar hur man skulle reagera om ALLA i byn hette samma sak i efternamn... :P Man skulle nog börja fundera....  Det borde väl du veta som kommer häruppifrån  ....alla Nilsson-böös i Matfors  Var och varannan innevånare är en Nilsson-böös där juh  Matfors finns det inte ett dansställe där? Har ett synminne av en rotunda. Och något annat i närheten som heter Kåvlan, eller nåt sånt. Ställen vi besökte på den tiden man var upp och dansade Timråsvängen.
Alexander-VG-zon3
04-06-2006, 19:52
CITAT (mari_tres @ 04-06-2006, 18:13) Undrar hur man skulle reagera om ALLA i byn hette samma sak i efternamn...  Man skulle nog börja fundera.... hahhaa oj var tog syret vägen
CITAT (netaave @ 04-06-2006, 20:48) CITAT (Reserv @ 04-06-2006, 18:22) CITAT (mari_tres @ 04-06-2006, 18:13) Undrar hur man skulle reagera om ALLA i byn hette samma sak i efternamn...  Man skulle nog börja fundera....  Det borde väl du veta som kommer häruppifrån  ....alla Nilsson-böös i Matfors  Var och varannan innevånare är en Nilsson-böös där juh  Matfors finns det inte ett dansställe där? Har ett synminne av en rotunda. Och något annat i närheten som heter Kåvlan, eller nåt sånt. Ställen vi besökte på den tiden man var upp och dansade Timråsvängen. Jodå, visst finns det dansställen i Matfors och även i Kovland
*Felix matte*
04-06-2006, 19:59
CITAT (flaxss @ 04-06-2006, 20:52) CITAT (mari_tres @ 04-06-2006, 18:13) Undrar hur man skulle reagera om ALLA i byn hette samma sak i efternamn... :P Man skulle nog börja fundera.... hahhaa oj var tog syret vägen Är väl inte alls unikt... Min svärfar och hans fem bröder bosatte sig på samma plats...byn namnades och alla boende bar samma efternamn. Fortfarande idag ( 12 familjer) har alla utom en samma efternamn.
Kovland ligger väldigt nära mina mor och farföräldrars sommarställen. Jag brukade cykla till kiosken i Kovland och köpa glass eller vingummin.
marskattan
04-06-2006, 23:51
Mitt favvo "finns-inte-på-riktigt-ord" är Nöffeplida. Det använder jag om det mesta när det står still i skallen, när jag är småsur på gubben så blir han kallad för Nöffeplida, ibland skriver jag under med det när jag mailar någon kompis mm mm.
Möghacka är oxå ett sånt bra roligt ord men det funkar nog bäst om man är skåning... det kan nog låta konstigt annars (eller rättere sagt, konstigare)
Gefflegågg
råse-marie
05-06-2006, 06:27
chvenchon , phätterzzon , Nhilchån
Långstump efraimsdotter , lejonhjärta , emil svensson , rövardottir
Wichovskihjetz, chewzonchjiski
Bo och ulla Kransenkullasdotterseiskefurat
Caprice
05-06-2006, 11:32
Hitler
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|