Boxer
Vi bor i en liten by med några få hus där många turister går förbi och läser på brevlådorna för att se vem som bor här.

Jag skulle vilja skoja med dom och tillfälligt på helgen, när inte posten kommer, klistra på andra larviga, tramsiga och roliga efternamn på lådorna för att se reaktionerna.

Nu vill jag ha namnförslag från ER. laugh.gif
Kat
Vad heter de idag?
mari_tres
Sätt dit några af eller von, då kan man ju få med någon egenskap den personen har också, eller så. Hmmm.... ska fundera ett tag...
Boxer
CITAT (Kat @ 04-06-2006, 15:45)
Vad heter de idag?

Brodin, Karlsson, Lindström..... 8 lådor sammanlagt

Von anka, funderade jag på ett tag...

En röd tråd vore bra smile.gif
forget-me-not
Snövit och de 7 dvärgarna? laugh.gif
Kat
Kanske "piffa till" namnen lite bara?

Bróliin, Carlzon, Lindstraem (eller med danskt ö), Ahnderson, Janssån...

Annars...tja...
Berandotte?
Svammelman?
Bronett?
Ibrahimovic?
Stalin?
Thatcher?
Bush?
Tse tung?
Gandhi?
Blue_Jean
Af Vogeljazz! helt klart! smile.gif
Castea
CITAT (mari_tres @ 04-06-2006, 15:55)
Sätt dit några af eller von, då kan man ju få med någon egenskap den personen har också, eller så.

Javisst!

Af Dankad,
Von Tratt

Eller prova att sätta "Gyllen" före. Gyllen-Karlsson, Gyllen-Brodin, osv.
mari_tres
Undrar hur man skulle reagera om ALLA i byn hette samma sak i efternamn... tongue.gif Man skulle nog börja fundera....
Castea
CITAT (mari_tres @ 04-06-2006, 18:13)
Undrar hur man skulle reagera om ALLA i byn hette samma sak i efternamn... tongue.gif Man skulle nog börja fundera....

Återvinning...

"Retur-Karlsson", osv. wink.gif
Reserv

biggrin.gif Det borde väl du veta som kommer häruppifrån rolleyes.gif ....alla Nilsson-böös i Matfors laugh.gif laugh.gif Var och varannan innevånare är en Nilsson-böös där juh tongue.gif
ullislerum
Listeria
Syfilis
Binneke
...borde väl få endel att spärra upp de blå.. laugh.gif
wolkenkrabber
snygg
fuhl
eckel
könsberg
Castea
Eller klistra dit lappar med olika suspekta klubb-/föreningsnamn med c/o-adresser under.

T ex:

Bondens Bondage-förening
c/o Karlsson
netaave
CITAT (Reserv @ 04-06-2006, 18:22)
Undrar hur man skulle reagera om ALLA i byn hette samma sak i efternamn...  :P  Man skulle nog börja fundera....

biggrin.gif Det borde väl du veta som kommer häruppifrån rolleyes.gif ....alla Nilsson-böös i Matfors laugh.gif laugh.gif Var och varannan innevånare är en Nilsson-böös där juh tongue.gif

Matfors finns det inte ett dansställe där? Har ett synminne av en rotunda.
Och något annat i närheten som heter Kåvlan, eller nåt sånt.

Ställen vi besökte på den tiden man var upp och dansade Timråsvängen.
Alexander-VG-zon3

hahhaa laugh.gif biggrin.gif
oj var tog syret vägen
Reserv
CITAT (netaave @ 04-06-2006, 20:48)
CITAT (Reserv @ 04-06-2006, 18:22)
Undrar hur man skulle reagera om ALLA i byn hette samma sak i efternamn...  tongue.gif  Man skulle nog börja fundera....

Matfors finns det inte ett dansställe där? Har ett synminne av en rotunda.
Och något annat i närheten som heter Kåvlan, eller nåt sånt.

Ställen vi besökte på den tiden man var upp och dansade Timråsvängen.

Jodå, visst finns det dansställen i Matfors och även i Kovland rolleyes.gif wub.gif
*Felix matte*
CITAT (flaxss @ 04-06-2006, 20:52)
Undrar hur man skulle reagera om ALLA i byn hette samma sak i efternamn...  :P  Man skulle nog börja fundera....

hahhaa laugh.gif biggrin.gif
oj var tog syret vägen

Är väl inte alls unikt... Min svärfar och hans fem bröder bosatte sig på
samma plats...byn namnades och alla boende bar samma efternamn. smile.gif

Fortfarande idag ( 12 familjer) har alla utom en samma efternamn. smile.gif
Magdis
Kovland ligger väldigt nära mina mor och farföräldrars sommarställen. Jag brukade cykla till kiosken i Kovland och köpa glass eller vingummin. smile.gif
marskattan
Mitt favvo "finns-inte-på-riktigt-ord" är Nöffeplida. Det använder jag om det mesta när det står still i skallen, när jag är småsur på gubben så blir han kallad för Nöffeplida, ibland skriver jag under med det när jag mailar någon kompis mm mm.

Möghacka är oxå ett sånt bra roligt ord men det funkar nog bäst om man är skåning... det kan nog låta konstigt annars (eller rättere sagt, konstigare)
AnitaO
Gefflegågg smile.gif
råse-marie
chvenchon ,
phätterzzon ,
Nhilchån

Långstump efraimsdotter , lejonhjärta , emil svensson , rövardottir

Wichovskihjetz, chewzonchjiski

Bo och ulla Kransenkullasdotterseiskefurat
Caprice
Hitler
ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon