|
hellen99
04-06-2006, 20:09
Vill vi ha en ny avdelning. Innehåll: redskap och maskiner! Finns det tillräckligt med frågor för att ha en sådan avdelning? Säg vad du tycker!
ninnisky
04-06-2006, 20:37
Tror på en sådan avdelning.! Det är ju alltid något nytt man behöver eller vill ha till trädgården. Bra att diskutera här bland alla kunniga.
Lady Hamilton
04-06-2006, 20:41
För min del får det gärna bli en ny avdelning  Kanske det inte kommer att vara så "intensiv" aktivitet, men det spelar väll ingen roll. Eller så kan det bli tvärt om  Rena "heta linjen".........
Madeleine1
04-06-2006, 21:01
Varför inte?
Jag tycker inte att det är så många frågor om redskap och maskiner. Så jag tycker inte att det behövs en egen avdelning för sådana frågor.
Åsa, mälardalen zon 2
05-06-2006, 07:29
För att en ny avdelning ska vara motiverat ska det nog vara åtminstone flera såna inlägg i veckan eller kanske t.o.m flera per dag (och nu är det väl bara några såna inlägg per år), ett forum med få inlägg + liten aktivitet slutar man gå in och titta i så de som ställer någon enstaka fråga kanske inte får så många svar då, när få läser frågan.
Om några vill ha det är det väl dumt att andra ska säga nej. Det är väl bara att inte gå in där om man inte är intresserad (som jag t ex) Men som sagt - gärna för mej...
CITAT (stina @ 05-06-2006, 13:53) Om några vill ha det är det väl dumt att andra ska säga nej. Nej det är inte alls dumt att säga nej. Det här är en omröstning ju och då måste man väl få tycka olika...
Lady Hamilton
05-06-2006, 14:01
CITAT För att en ny avdelning ska vara motiverat ska det nog vara åtminstone flera såna inlägg i veckan eller kanske t.o.m flera per dag (och nu är det väl bara några såna inlägg per år), Men om det är så att det "igentligen" finns/funnits betydligt flera frågor om maskiner och redskap. Men att man inte har velat fråga pga att det inte funnits någon lämplig "rubrik" att ställa frågan under
CITAT (Hamilton @ 05-06-2006, 15:01) CITAT För att en ny avdelning ska vara motiverat ska det nog vara åtminstone flera såna inlägg i veckan eller kanske t.o.m flera per dag (och nu är det väl bara några såna inlägg per år), Men om det är så att det "igentligen" finns/funnits betydligt flera frågor om maskiner och redskap. Men att man inte har velat fråga pga att det inte funnits någon lämplig "rubrik" att ställa frågan under  Jag tror inte att någon skulle tveka att ställa en fråga om t.ex. redskap i Småprat om trädgård eller Småprat. I Småpratsavdelningen pratas det ju på om allt möjligt och omöjligt, även trädgårdsrelaterat. Chansen att få svar på en maskin/redskapsfråga är troligen större i Småpratsavdelningen än i en sparsamt besökt Maskin&redskapsavdelning.
hellen99
05-06-2006, 14:14
Ni behöver inte propagera för varken det ena eller andra! Skriv enkelt vad ni tycker och rösta! Nåt mer behövs inte!
CITAT (Betty @ 05-06-2006, 15:45) CITAT (stina @ 05-06-2006, 13:53) Om några vill ha det är det väl dumt att andra ska säga nej. Nej det är inte alls dumt att säga nej. Det här är en omröstning ju och då måste man väl få tycka olika...  Ja precis - och så tycker jag!
CITAT (stina @ 05-06-2006, 15:41) CITAT (Betty @ 05-06-2006, 15:45) CITAT (stina @ 05-06-2006, 13:53) Om några vill ha det är det väl dumt att andra ska säga nej. Nej det är inte alls dumt att säga nej. Det här är en omröstning ju och då måste man väl få tycka olika...  Ja precis - och så tycker jag!  Kom och sätt dig i min sandlåda Stina så ska jag kasta sand i ögonen på dig!
Spillkråkan
05-06-2006, 15:08
CITAT (Betty @ 05-06-2006, 15:09) Jag tror inte att någon skulle tveka att ställa en fråga om t.ex. redskap i Småprat om trädgård eller Småprat. I Småpratsavdelningen pratas det ju på om allt möjligt och omöjligt, även trädgårdsrelaterat. Chansen att få svar på en maskin/redskapsfråga är troligen större i Småpratsavdelningen än i en sparsamt besökt Maskin&redskapsavdelning. Problemet med att skriva om lättstyrda traktorer, trasiga gräsklippare, billiga motorsågar, små sekatörer och världens bästa grep i småprat är att det blir så svårt att hitta redskaps-trådarna i efterskott när de är begravda i just småprat. Inget ont om småprat men faktainnehållet är ofta ganska begränsat... glöm inte att väldigt många använder forum mer som faktabank än som aktuell frågelåda och då är det bra med struktur. En redskapsavdelning skulle förmodligen dessutom locka nya besökare till forumet.
Förstår hur du menar Spillkråkan. När jag vill ha tag i ett gammalt inlägg så använder jag  -funktionen.
Spillkråkan
05-06-2006, 15:40
Sökfunktioner i all ära men det är inte alltid du hittar rätt sökord.
Lady Hamilton
05-06-2006, 16:25
CITAT (Spillkråkan @ 05-06-2006, 16:08) CITAT (Betty @ 05-06-2006, 15:09) Jag tror inte att någon skulle tveka att ställa en fråga om t.ex. redskap i Småprat om trädgård eller Småprat. I Småpratsavdelningen pratas det ju på om allt möjligt och omöjligt, även trädgårdsrelaterat. Chansen att få svar på en maskin/redskapsfråga är troligen större i Småpratsavdelningen än i en sparsamt besökt Maskin&redskapsavdelning. Problemet med att skriva om lättstyrda traktorer, trasiga gräsklippare, billiga motorsågar, små sekatörer och världens bästa grep i småprat är att det blir så svårt att hitta redskaps-trådarna i efterskott när de är begravda i just småprat. Inget ont om småprat men faktainnehållet är ofta ganska begränsat... glöm inte att väldigt många använder forum mer som faktabank än som aktuell frågelåda och då är det bra med struktur. En redskapsavdelning skulle förmodligen dessutom locka nya besökare till forumet. I allafall jag "läser" i forumet på detta vis Jag går in på forum sidan och sedan väljer jag alltid "Aktuella inlägg idag" och ser om jag hittar något intessant inlägg  För mig spelar det ingen roll i vilken avdelning det är skrivet. Men om jag skall skriva ett "nytt inlägg" så försöker jag naturligtvis att lägga det under den avdelning som ämnet handlar om. Och när jag vill söka efter något "speciellt" då går jag också in i den avdelning som jag kan tänkas hitta mitt svar. Hittar jag det inte då använder jag mig av "sök funktionen" Men som sagt var det var bara en beskrivning på hur jag gör. Och med det ville jag förklara "varför"jag inte har något emot att det blir ytterligare en avdelning
CITAT (Betty @ 05-06-2006, 16:44) CITAT (stina @ 05-06-2006, 15:41) CITAT (Betty @ 05-06-2006, 15:45) CITAT (stina @ 05-06-2006, 13:53) Om några vill ha det är det väl dumt att andra ska säga nej. Nej det är inte alls dumt att säga nej. Det här är en omröstning ju och då måste man väl få tycka olika...  Ja precis - och så tycker jag!  Kom och sätt dig i min sandlåda Stina så ska jag kasta sand i ögonen på dig!  Å du kan få en kram av mej om du inte passar dig!
CITAT (Betty @ 05-06-2006, 07:54) Jag tycker inte att det är så många frågor om redskap och maskiner. Så jag tycker inte att det behövs en egen avdelning för sådana frågor. Samma här så jag röstade också nej.
Jag tycker inte vi behöver en "maskinavdelning" så jag röstade nej.
hellen99
07-06-2006, 20:04
Lyfter frågan!
hellen99
09-06-2006, 10:41
Lyfter igen för sista gången, sen får vi se hur ställningen är efter helgen!
hellen99
14-06-2006, 21:00
Jag har nu vidarebefordrat omröstningen till Göran, det är nu upp till honom om det blir en sådan avdelning eller ej!
colamor
15-06-2006, 08:17
Är jag för sent ute i röstningen? Kan ju lämna ett absolut JA till en sån sida. Jag gillar verktyg och maskiner + blommor och blad. Och det vore skönt att kunna prata med likasinnade...
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, absolut! Det är just denna rubriken jag efterlyser (funderar på att köpa en jordfräs. Bakhängd eller ej?)  ]-[ildeQ Tillägg 060705: Jordfräs: bakhängd eller ej? Frågan hade jag ställt för minst ett år sedan om rubriken hade funnits.
Jag tror det skulle vara bra med en "Redskap & Maskiner"-avdelning. Inte minst för att det blir bra mycket mer överskådligt. Kan bli en bra samling trådar med goda tips till slut.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|