Full version: Björn
Ejje
Vad tycker ni om djuren?

Själv tycker jag att det vore dumt att skjuta dom, när de kommer för nära byarna.. Flytta dem istället till ett ställe med mindre av björn..

Jag bor i en by med ungefär 800 invånare (tror jag) , och med 40 björnar runt trakten.

Björnarna vet inte om att det är just era får som han tänker ta, de följer bara sina instinkter..

De har lika stor rätt till att leva som vi har.

Så än en gång frågar jag, vad tycker ni?
KURT
Den här artikeln i Norrbottens-Kuriren ger ju en ganska dyster bild!
Whiskuchi
De var ju här först... nu har vi inga rovdjur runt knuten, men jag tycker ändå att rovdjuren ska få vara kvar (och gärna öka i antal, särskilt vargarna - inavel är ju bara förnamnet annars!)
kristerh
Jag tycker de borde få vara kvar om de inte blir så närgångna att de vittjar soptunnor och härjar i byn wink.gif
krister
Snöflinga
Tja, det är väl mest de som bor i icke rovdjursområden som ivrar för att stammen inte ska decimineras wink.gif

Inte skulle jag vilja bo i trakt där det fanns både björn, varg och lodjur. Allra minst om jag hade tamboskap, hundar och ungar wub.gif
Rapchic
jag har ju hört att det finns björn, lo m.m... häromkring...
men man stöter sällan på dom... dom håller ju sig undan..
+ vi har ingen rätt att säga vem som ska leva och vemsom ska dö
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon