Full version: Vattnar ni i landet?
rosita
Jag vattnade jordgubbarna med spridaren i 45 min i morse (kl. 06.00) och likadant med potatis, kål och lök. Vissa vattnar aldrig sina land, så därför undrar jag: hur gör ni? rolleyes.gif

Tomater, gurkor, paprikor, chili, squash, aubergine och physalis vattnar jag så klart ofta. smile.gif
shaman958
Jag kör med täckodling...gräsklipp/hö/löv, så jag vattnar inte. tittar lite under täcket då och då och där är det fuktigt även om det var länge sedan det regnade.
odlar potatis, lök, morötter etc..
katah
Jag har också täckodling...
rosita
Förra året täckodlade jag också med gräsklipp, men vi har så mycket mossa, så det blev inte bra. I år tänkte jag lägga halm eller hö mellan jordgubbsraderna. Hur är det med hö, gror inte gräsfröna eller är de för torra?
shaman958
CITAT (rosita @ 05-06-2006, 08:32)
Förra året täckodlade jag också med gräsklipp, men vi har så mycket mossa, så det blev inte bra. I år tänkte jag lägga halm eller hö mellan jordgubbsraderna. Hur är det med hö, gror inte gräsfröna eller är de för torra?

tror inte det gror nej, ett och annat strå finns det men det är bättre än alt fröogräset jag får annars. Jag kör över höet/löven med gräsklipparen med uppsamlare...då blir det bättre konsistens på täcket.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon