Full version: Daggmask i krukorna?
noora
Igår satte jag chiliplantor i "tomathinkar", och använde bl.a. planteringsjord som ligger i en stor hög i trädgården. Sen kom jag på att det kan ju finnas en massa kryp i den jorden - daggmask och sådant. Vad tycker daggmask om att bo i kruka? Finns det risk att dom förökar sig och jag får krukorna fulla med daggmask? unsure.gif
Alexander-VG-zon3
ta ut daggmasken och lägg den i rabbaten wub.gif
den gäör ingen fara för växten men kan ibland ställa till det med me dlecan och dranerings hålet
pialotta
den förökar sig inte, försöker nog bara att överleva, var du så snäll och flytta den till rabatten som flaxss sa!
kristerh
Oftast så har de inte speciellt mycket att äta i en kruka, så därför brukar det inte bli några mängder mask, de gör nytta genom att luckra och röra runt i jorden, så har du krukan utomhus gör det absolut inget med mask.
men maskarna kommer givetvis att få det bäst om du gör som flaxss säger släpp ut dem.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon