Full version: Bildbeviset
Louise i Göteborg
Nu äntligen har jag lyckats krympa en bild så den klarar albummets krav. Visst blir det pyttigt men propotionerna framgår.

Hur man änn beskriver detta träd är det ingen som riktigt tror på det. Den normala reaktionen hos besökare är - "Å Herre Gud"

Få hit bilden går säkert men nu har jag tröttnat. Titta i mitt album.
yla
ge inte upp då lär du dej aldrig
klicka på hjälp i högra hörnet där finns det
instruktioner
jag sitter o väntar på bilden
snälla jobba på smile.gif smile.gif
Louise i Göteborg
Det gick!!!

Det är samma bild jag skall ta bort den ena.
Kattmatte
Lyckliga du som har ett sånt vackert träd!
yla
guuuuuuuuuuuuuuuuuuud va vackert åhh om jag också hade ett sånt
men e de inte så att magnolian ska ha lite varmare än andra o därför inte klarar sej varsom helst
vilken lycka då det blommar ojoj

bra att du inte gav upp tongue.gif
Helen i Skåne
Tack för det Louise!
Så ljuvligt! Jag vil också ha en magnolia, kan bara inte bestämma mig för vilken sort. I en av Helsingborgs parker finns två ovanliga magnoliaträd som jag just nu inte minns vad de heter. Tydligen finns det bara de två eller om det var tre, fyra i hela Sverige! Ett sånt vill jag ha... wub.gif
Hasse_h
Oj....det trädet var otroligt... vill också ha en magnolia, har letat efter någon som klarar zon V, men inte hittat någon ännu. Kanske någon annan vet?
Lars
Hasse!

Läs artikeln om magnolia på odla.nu's hemsida. Där anges ett par sorter som "med lite kärlek" kan klara sig i zon V.

/Lars
renate
Oj,vilken Magnolia.Just nu är jag i Skåne och kan titta på alla blommande Magnolior,jag som bor i z.4,vågar mig inte på Magnolia.mvh. Renate wub.gif wub.gif
kerstin z5-6
Vilket vacket träd -herreguud är rätt uttryck ..och det går visst att odla Magnolia i z 5 laugh.gif
Ina
MAFFIGT!! Jag fick ändra mina planer i helgen så jag hann inte med en magnoliavisit... sad.gif Men nu är jag lite gladare, när det finns en bild att se på! laugh.gif
Karin i Peking
Vilken magnolia ohmy.gif

Och jag som tycker min grannes är stor...det är 5-6 meter hög...men inte lika bred...
Helen i Skåne
Inne på trädavdelningen var det någon som hade en länk till en helt sagolik magnoliabildbank, titta där! wub.gif
Ann i Göteborg
Men så underbar, tack för din kamp med bilden (gillade titeln också biggrin.gif )
Tyvärr fick jag annat att tänka på i helgen med långväga besök så jag hann inte ta en titt i helgen - med det här kyliga vädret kanske blommorna håller till nästa helg?
Kajsa
Underbar SÅ STOR! wub.gif
Något att vara lycklig över.
Hasse_h
CITAT (Lars @ 14-05-2003, 12:29)
Hasse!

Läs artikeln om magnolia på odla.nu's hemsida. Där anges ett par sorter som "med lite kärlek" kan klara sig i zon V.

/Lars

Ja det verkar ju faktiskt finnas. Jag får prata med "min" plantskola och höra vad de kan ta hem. Det vore ju trevligt om det fungerade.
Sivan
mad.gif Varför är våran cirka 1,5 meter hög för?
Din är bara magnifik, tack för att du kämpade på med bilden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon