Floppy
Ja precis som rubriken lyder...är det försent?
De jag har sått tidigare ser lite för vissen ut för att de ska klara sig...tror jag sad.gif ... å jag vill gardera mig ifall att...
...det vart lite för varm härom dagen å jag glömde bort att skydda dem från solen...så jag tänkte prova att så lite till...

Har köpt Bröderna Nelsons dekorationskål och på baksidan står det: förodling i april till mitten av maj... och direktsådd i maj...
...så inte kan det vara försent att så dem nu va? wink.gif huh.gif
... tänkte ha dem till min fars grav i slutet av sommaren när allt annat har vissnat ner... wub.gif
akagebeck
Hej!
Jag sådde prydnadskål förra helgen och de var snabba att gro, redan ett par centimeter höga. På min påse står det att man ska så på våren om man vill ha prydnadskål på sommaren, och att om man vill ha prydnadskål till sensommar-hösten, så sår man i juni. Så det borde ju inte vara försent alltså. rolleyes.gif
Floppy
Nä ... jag hoppas att det inte är försent wub.gif
Jag har sått inne nu under lysrör...så de hinner få en bra start...tänkte på att det har ju varit sånt 'höst väder' nu ett tag...fast nu verkar det som att det håller på att vända ute...solen skiner å det är 25 grader på baksidan...ska nog ställa ut sådden i växthuset... wub.gif
Tack för svaret... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon