Madeleine1
06-06-2006, 09:20
Vad ska jag använda för att göda mina rosor? Kan man köra med Blåkorn? Hönsgödsel? Eller behöver man något annat?
Åsa, mälardalen zon 2
06-06-2006, 09:23
Brunnen ko eller hästgödsel är nog det bästa släng på några spadtag på varje ros då fixar du både jordförbättring och gödning i en smäll.
jag brukar använda speciell Rosgödsel, vet inte om det är nödvändigt... men de blir väldigt frodiga iaf, jag lägger på kogödsel från säck också
Caprice
06-06-2006, 11:44
Jag kör med kogödsel, funkar utmärkt...
Det är ju visserligen bara andra året vi har rosor, men i år har vi gödslat med speciell rosgödsel.
Nån som vet förresten hur ofta man bör gödsla? På paketet står det minst två gånger per år, en gång i mars-april och en gång efter blomning juni-juli. Bör man gödsla oftare ändå? Mina New Dawn blommar ju två gånger åtminstone, bör jag gödsla efter varje blomning?
AnnammA
08-06-2006, 08:51
I rosböcker brukar de stå att vissa rosor, typ äldre remontantrosor, vill ha mer gödsel än 2 ggr på sommaren.
Annars är väl de normala att ge en giva efter klippningen och sedan en giva omkring midsommar, eller?
hälsn
AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.