Full version: Jag igen............
Lady Hamilton
wacko.gif Jag blir helt "tokig" snart! Tror varje år att jag "fått bort" dem men icke då! Ja, ja vet att det finns folk som älskar dem men inte jag mad.gif Och nu var jag tvungen att gräva upp de som växer närmast min stora pion. Det blev 3 lökar som jag fick upp, och en hel del "liljor"som stjälken gick av på. (lökarna kvar i jorden)
Men vad skall jag göra?? ohmy.gif Jag kan inte gräva djupare eller närmare pionen utan att riskera att skada den. Och min stora pion som jag är så stolt över smile.gif Varför är krolliljorna tvugna att växa så nära? Hur skall jag göra för att bli av med "liljorna" för gott?
Nu har jag bestämt mig för att bara ha pioner i den rabatten (8-10 st)
Men det finns åtminstonde 15 Krolliljor kvar i rabatten. De ska jag låta vara kvar till hösten och försöka "pådyvla" någon annan då (ev. någon växt marknad)
Jordiga hälsningar Hamilton
mari_tres
Stackare!! laugh.gif Ja, vi har ju alla olika ogräs vi har problem med tongue.gif
Men skämt å sido, den som står i pionen skulle jag nog ha försökt att utarma, så att man rycker upp så fort det kommer upp någonting. Till slut finns det ingen näring kvar i löken och den dör... sorglig men sant. Och ganska praktiskt kan man ju tänka, om man inte vill ha den där rolleyes.gif
Gossen Ruda
Jag kan nog tänka mig att försöka ordna ett hem åt dom stackarna. Om du får upp dom hela till hösten. Annars får du kanske försöka med biologisk bekämpning, odla liljebaggar!
Lady Hamilton
CITAT (Gossen Ruda @ 06-06-2006, 16:50)
.....Jag kan nog tänka mig att försöka ordna ett hem åt dom stackarna. Om du får upp dom hela till hösten........

laugh.gif Jag hoppas att du vet att lökarna är ganska stora........de jag tog upp i dag var mellan 5-10cm men jag vet att de kan bli mycket större. Försökte bli av med "ett gäng" i höstas (52st) men hon som ville ha dem "ångrade sig" när jag ville att hon skulle stå för frakten................
Men som sagt var.....återkom till hösten om du ff är intresserad. Jag lovar att inte "mörda" de som finns kvar smile.gif (+ de 3 som jag nu grävt ner i sand rabatten)

mari_tres! Tack för tipset att försöka "utarma" de som växer närmast pionen wub.gif Det skall jag göra om de dyker upp igen!

edit stav fel
Gossen Ruda
Jodå, jag känner till dom. Jag har ett litet gäng med vita och vill gärna ha röda också. Fraktkostnaden är inget problem.
Ophelia
Jag kan säkert förbarma över några stycken OCH stå för frakten smile.gif
Lady Hamilton
CITAT (Ophelia @ 06-06-2006, 17:17)
Jag kan säkert förbarma över några stycken OCH stå för frakten  :)

CITAT
Jodå, jag känner till dom. Jag har ett litet gäng med vita och vill gärna ha röda också. Fraktkostnaden är inget problem.

Fint! Då litar jag på er wub.gif Och "är snäll" med "krollisarna" som är kvar tills i höst. Men sedan!......... skall "minsta fjäll" ryckas bort som "nyfödd"!! laugh.gif
kristerh
får jag oxså sälla mig till tiggarnas skara wink.gif frakt är nemas problemas.
krister
Lady Hamilton
wub.gif Ok men sedan måste jag sätta stopp smile.gif
Så att det blir "någon" frakt kostnad för er laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon