jennyp
Jag har inte flyttat ut mina sådder över natten än utan de har bara stått ute några timmar över dagen. Är det "safe" att ställa ut dem dygnet runt nu tror ni?

Som kallast har det varit + 10 och det är bland annat spikklubba, änglatrumpeter, tomater och lite annat som jag har grott inomhus som ska ut.
Alexander-VG-zon3
änglatrumpet klöara det min lilla planta på 5-7cm har varit ute å säkert nere vid +3c . så dne hadde jag tat ut . och tomater vet jag inte ,inte än och sen skipklubba med tror jag klara sig .alla utmom tomaten hadde jag satt ut . men tomaten funkar kankse med den wub.gif
silas
jag har flyttat ut allt mitt permanent nu (bor i stockholm). basilikan tar jag in om det verkar kallt på kvällen, allt annat får stå ute (bland annat tomater).
men om du bara har haft dem ute några timmar om dagen kan det vara bra att ha dom ute längre först. alltså: sätt ut dem det första du gör på morgonen, och ta in dem det sista du gör på kvällen. så håller iaf jag på någon vecka innan jag flyttar ut permanent.
Tjoppa
Här har det också varit min 10 grader på natten ett ganska bra tag, men jag hade allting ute redan i början på maj. Det har klarat sig hur bra som helst.
kristina_tj
Jag har mina tomater ute dygnet runt nu (Uppsala), och det funkar fint. Innan hade jag dem ute på dagen bara ett tag. Jag har allt ute nu, men skulle de varna för att det ska bli kallt skulle jag ta in tomaterna och basilikan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon