Nu flyttar jag upp frågan i min följetong (Bland rosor och lavendel). Jag tror att min tråd är för lång för att någon ska orka läsa.
Nu har jag lagt in två bilder hur mitt land ser ut idag...
Jag grävde ju upp en del i går kväll. Så här ser det ut idag. Ena sidan har jag inte börjat med. Den andra sidan har jag 1/4 kvar på.

Mina rosor som växer där är lite bångstyriga. Vet ni om man kan frisera dem lite så man slipper riva sig varje gång man går förbi?

Någon som har något tips på vad jag kan sätt efter kanten. Kantlobelia? Eller är det lite tråkigt? Finns det något annat fint?
Hur blir kantlobelian.... hänger den sig över kanten eller ska jag köpa hänglobelia. Men de blir så stora och de kanske vill hänga i amplar och över blomlådskanter?
Skulle vilja ha lite blommor i grupper i olika höjder.
Landet ligger på norrsidan och solen kommer fram så här på eftermiddagen. Korten är tagna runt 16-tiden så då ser ni ungefär hur solen står. Ska man ha skuggtåliga närmast ytterdörren och andra blommor närmare vägen där solen ligger på lite längre?

Hmmm.... Kul om ni kan tipsa.. Jag brukar alltid få testa mig fram med varierande resultat!

Ha en bra dag!