Citrusflickan
Mitt egensådda frö har börjat ta sig upp och är inne på tredje bladparet. Hur stora behöver de vara innan de skolas om och behöver något att klättra på? Är blompinnar tillräckliga i början eller behöver de någon bredare och mer robust konstruktion? Om någon har bilder på hur de löst klättrandet vore det mycket spännande att få se rolleyes.gif

Hur pass utvecklat rotsystem kommer de att få? Funderar på vilken krukstorlek som kan vara rimlig.

Tack på förhand!
kerstin z5-6
efter ett tag kan de odlas i hinkstorlek smile.gif Ska ta en bild smile.gif
men nu kan du börja med att öka krukstorleken ett snäpp och göra en enkel båge smile.gif
Alexander-VG-zon3
så här ser min ut bara en båge å sen så får dne lite halft själv ta ut sånna *händer* och klättra på
Citrusflickan
Tack för era båda svar!

Båge verkar väldigt stiligt att börja med. Ska redan imorogn ordna med det smile.gif

flaxss: Du har två plantor runt din båge va? Undrar om det ser konstigt ut med bara en? Jag hade två fram till nyligen då en barnhand damp ner i krukan och mosade den ena.
Alexander-VG-zon3
jag vet inte men direkt så kankse det ser fylligt ut med två . för sen om dne inte tar sig fram själv så fyller dne säkert bågen dina alltså .
Citrusflickan
Ska den toppas efterhand förresten, eller är det bara att låta den växa på?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon