Full version: Odla Salix?
KarinP
Hej!
Jag har blivit vldigt nyfiken p det hr med pilfltning och vill vldigt grna prova p.
Efter att ha surfat runt lite ser jag ju att det inte r helt gratis att bestlla pil till ett vindskydd eller rabattkant och funderar i stllet p om man inte skulle kunna ha en liten pilodling i ett skrphrn av trdgrden fr att f eget material nsta r.
Jag har frsttt att pilen sprider sig aggressivt vid goda frhllanden men jag har en stenig mager Roslagstomt och funderar p om det ver huvud taget fungerar.
I beskrivningarna str ocks att den skall skotten/pinnarna skall stickas ner tidigt p vren men fungerar det inte senare ocks om man bara vattnar tillrckligt?
Tacksam fr synpunkter och erfarenheter!
/Karin P
KURT
Det gr bra att ta sticklingar ven senare p sommaren. Men i mnga fall kan man anvnda andra trdslag n pil ocks. Pil r bara mjukare n andra s att man kan gra finare detaljer, men har man tillgng till vide eller annat s kan man flta av det ocks, men kanske snarare staket n korgar d! Sedan kommer inte pilen att vxa s fort att du fr material till nsta r!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon