Anki V
Jag såg en jättesöt perenn i dag i en rabatt och som tur var så fanns "namnlappen" kvar och på den stod det Fagertrav. wub.gif

Kan någon berätta för mig om denna sötnos.

Stenpartiväxt har jag läst mig till men söker jag på "nätet" så verkar det som om den trivs lite överallt. Jag skulle vilja veta om och hur man kan fröså den, blomningstid, idealläge, jord, om den sprider sig ohejdat osv.

Tack på förhand/Anki V
Katti med torpet
Hänger på din fråga för jag har också kollat på Fagertrav och i maj/juni skapar den helt klart habegär.
Är dock lite orolig för hur den ser ut sen, blir den gul, risig och ful efter blommningen?
Anki V
Jag läste någonstans att om man klippte bort överblommande blomställningar så bildar den "dekorativa kuddar". Sant eller inte?

Fagertrav verkar inte vara så speciellt vanlig eftersom ingen verkar kunna svara trots att frågan legat ute "ända" sedan i går kväll laugh.gif

/Anki
Biggan_
Fagertrav
Den är tålig och fin, bara den får vatten under långa torkperioder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon