Full version: Överlycklig!
Zitrus
Satt och tittade på era vackra hoyabilder och kom på att jag skulle gå och slingra upp min cumingnea bättre på sin båge för han har växt en hel massa... Och vet ni vad jag hittar??? huh.gif Jo en liten knoppklase! wub.gif

ehh... det här kanske inte är så mycket att hurra för tycker ni vana hoya ägare men för mig som för övrigt bara äger fyra hoyor är det stort! unsure.gif

Min Bella har också knoppar, en hel massa, säkert minst 30 klasar! Ska bli så spännande och se om dom slår ut! wub.gif

*lycklig*
catlady
Det låter helt fantastiskt! Har bara en hoya, en säkert 20 år gammal carnosa jag övertog efter mormor, och den har inte blommat på de 5 åren jag haft den i alla fall...
Linda_A
Klart att det är något att hurra för! biggrin.gif Vi hoyagalningar hurrar tom för knoppar långt innan de ens är synliga. tongue.gif tongue.gif

Och postar bilder så att alla kan se varje steg i utvecklingen. laugh.gif laugh.gif wub.gif
pejori
grattis... laugh.gif
det har ingen betydelse, hur många hoyasorter man har...man blir lika lycklig ändå, när man anar ett knoppanlag laugh.gif laugh.gif wub.gif
yenny
Vist är det kul med knoppar biggrin.gif

Jag hurrar för alla som kommer... just nu hejjar jag för fullt på min multiflora och bella wub.gif
Zitrus
Tack wub.gif

nu har jag letat igenom min carnosa efter knoppar, hittade inga wink.gif och såklart så kollade jag även lilla kerri, men den är ju bara ett blad wink.gif hmm.... kommer den verkligen växa något... ett litet blad som står upp som ett hjärta ur jorden?!?
Linda_A
CITAT (Zitrus @ 07-06-2006, 22:00)
Tack wub.gif

nu har jag letat igenom min carnosa efter knoppar, hittade inga wink.gif och såklart så kollade jag även lilla kerri, men den är ju bara ett blad wink.gif hmm.... kommer den verkligen växa något... ett litet blad som står upp som ett hjärta ur jorden?!?

De kan men det tar tiiiid.

Tycker du ska besöka hoyaforumet! biggrin.gif
morellen
om det bara är bladet komer den tyvärr inte att växa mer, har du fått med en stambit så kan det däremot hända saker
Zitrus
CITAT (morellen @ 08-06-2006, 14:06)
om det bara är bladet komer den tyvärr inte att växa mer, har du fått med en stambit så kan det däremot hända saker

huh.gif det är nog bara ett blad är jag rädd... sad.gif
jetn
Grattis Zitrus till knopparna biggrin.gif
Hoppas att dom håller hela vägen wink.gif
morellen
CITAT (Zitrus @ 08-06-2006, 17:52)

Om det är så så kan du ju försöka byta till dig en stickling sedan. Lycka till!
Zitrus
CITAT (morellen @ 10-06-2006, 09:35)
CITAT (Zitrus @ 08-06-2006, 17:52)

Om det är så så kan du ju försöka byta till dig en stickling sedan. Lycka till!

Men vad ska man göra med en sånn om den inte tänker växa???

Knopparna sitter iaf fortfarande kvar wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon