kentamagenta
Hej.
Min 7 åriga Avenbok häck börjar att bli toppen fin. Men har i dagarna sett att den blir uppäten på bladen liksom. Vad är det som håller på att ske? Kommer hela häcken dö? Eller kan man rädda den? Vad är det som angripit den, samt hur blir man av med det? Kan tillägga att häcken finns i Lund/Malmö trakten om det hjälper med att lokalisera angreppet.
Scannad bild på angreppet finns här http://www.rosenberg.nu/Avenbok_angrepp.jpg

Mycket tacksam för svar
Maila mig helst, då jag kollar mailen ofta.
Men posta givetvis svaret här, så kan andra ha hjälp också

mailto:kennet@rosenberg.nu
KURT
Ingen aning, men det kommer i alla fall knappast att skada häcken. De flesta buskar och träd klarar t o m att kalätas utan att dö. Ofta är larverna ute och äter nattetid och kan gömma sig på undersidan av bladen på dagtid.
kentamagenta
CITAT (KURT @ 08-06-2006, 08:47)
Ingen aning, men det kommer i alla fall knappast att skada häcken. De flesta buskar och träd klarar t o m att kalätas utan att dö. Ofta är larverna ute och äter nattetid och kan gömma sig på undersidan av bladen på dagtid.

Oki.
Men hur får jag bort dessa ovälkomna gäster.
Häcken börjar bli ganska ful nu.

Kennet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon