Full version: Lite pionskryt!
AnnammA
En underbar tid! Och mina kinesiska busk(trä-)pioner är på gång! wub.gif Min ena i full blommning med nio stora rosa tefatsblommor; min äldsta(som strejkade förra året) med åtta stora feta knoppar, som börjar skifta i rosa på ytterskalen, och en tredje som debuterar och köpt på rea som gul har fyra knoppar på gång. Åh, vad härligt det är att vara i väntans tider! wub.gif rolleyes.gif biggrin.gif .
Hälsn
AnnA
annafbg
Grattis!!! Det måste vara ljuvligt rolleyes.gif
Trädpioner är bland det vackraste som finns wub.gif
Hälsningar
Anna
Maria i Helsingborg
Gläds med dig!
Själv har jag tre buskar(örtartade) som blommar för första gången i år, så jag förstår hur du mår! smile.gif wub.gif
Ophelia
Bild, bild, bild!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Trädpioner är otroliga. Är de på egen rot så är de ju oxå ganska härdiga.
kamelian
Hej här är min trädpion som blommar så fint nu vet dock inte vad den heter rolleyes.gif
Rossi
Härligt! Vi har två trädpioner - en ympad och en rotäkta. Den ympade har för första gången i år förärat oss med en stor knopp och jag ser fram emot blomman! Jag lovar att lägga ut foto här när den kommer. Den ska vara gulblommig.

Den rotäkta har en liten knopp men jag tror inte att den kommer utveckla sig. Vi planterade plantan ifjor och det känns som om den behöver ett år till på sig.
Mia, zon 3
Jag köpte en som jag tror var frösådd (blir rosa eller vit) för en månad sedan för 150:-. Den verkar glad, men jag kommer nog inte få veta vad det blir för blommor än på några år...
Sedan igår såg jag några som defintivt var ympade, fylld rosaröd blomma utan sortnamn, för 39:-... Det måste vara super-rea?
Ophelia
CITAT (kamelian @ 09-06-2006, 01:08)
Hej här är min trädpion som blommar så fint nu vet dock inte vad den heter rolleyes.gif

Härlig rackare....en rockii-sort efter vad jag förstår (de där svarta i mitten). Ursnygg smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon