Bara massa ogräs. Det är för mycket jobb för att hon ska orka hålla efter och till slut växer allt igen...
Jag tipsade henne om pallkragar, men hon var inte lika hängiven. Hon tyckte att de var för dyra att köpa på Granngården och orkar inte leta reda på billigare.
Pappa har däremot lyckats fixa några genom sitt förra jobb. Iof bara halvor, men de duger nog fint. Det verkar som om man kan odla mycket även i en liten krage.

Nu har de 7 stycken små kragar, och jag läser på allt jag kan för att de ska nyttjas på bästa sätt.
Jag hade tänkt att de skulle ha 3 st som var två kragar höga och en enkrageskrage eller vad man nu ska säga.

En av tvåkragslanden ska jag få husera i och där tänkte jag samla perenna kryddväxter (som annars är utspridda i hela trädgårdens rabatter). LÄNGTAR!

Jag har även en nära vän som nyligen köpt hus som jag ska hjälpa att arrangera och planera trädgården med. Hon har MS och skulle nog må bra av att ha upphöjda trädgårdsland. Där kommer nog pallkragar väl till pass.
Jag är även inne på kvadratodling och har lånat två böcker om det.
"Odla i kvadrat" och "Så i ruta". Mycket inspirerande! (Rekomenderas varmt).
Hur många/stora rutor är lämpliga att göra i "halvkragar", om man vill tillämpa kvadratodlingens principer?
Den dan jag skaffar egen trädgård så kommer jag bara odla köksväxter i pallkragar! Det verkar helt fenomenalt!
Jag gillar tanken på att få en bra arbetshöjd på landen också, även om jag inte har problem med kroppen. Men varför inte förebygga ryggsmärtor istället för att invänta dem?