marskattan
Nu i helgen ordnar Ringsjöbygdens Trädgårdsvänner en växtmarknad som kommer att hållas mitt i skåne, i vackra Hallaröd.

Jag ska själv dit och sälja det jag har för mycket av bla Vit Datura/Spikklubba, Bananpassionsblomma, Papegojnäbb, Blomman för dagen - bla Grandpa Otts o Crimson rambler, Stor blå vaxblomma, den annorlunda kaktus/succulenten Hoodia, pluggbrätten mm.

Jag har för mig att det var fler här från skåne som pratade om att åka dit, har ni inventerat era föråd och funderat på vad ni har för mycket av?

Tidigare var det så att endast medlemmar fick sälja men nu är det öppet för alla (efter att man anmält sig - se länken) och varje säljplats kostar 50 kronor.

Det kommer även att finnas plats ett antikvariat från Höör som kommer att sälja trädgårdsböcker, samt att det kommer finnas försäljning av hembakta bullar.

Varmt välkommen!

http://www.geocities.com/ringsjotradgardsv...vaxtloppis.html
Eva i Skåne
Jag ska också dit och sälja. Jättespännande ska det bli smile.gif

Jag har en del perenner, sommarblommor, tomat- och paprikaplantor, pelargon- och en del krukväxtsticklingar.

Jag hoppas det kommer många köpare (och säljare) så man slipper ta hem plantorna igen.
catlady
Tusan också! Dit hade jag så gärna velat åka. Men den dagen har vi gårdsloppis och vi har verkligen tusen grejor att bli av med...
marskattan
Eva - kul! Då får jag träffa dig och se vad för fint du har i din trädgård. Och ditt sätt att skriva vad du ska ha med dig var ju mycket smartare och lättare än mitt sätt...

Catlady - synd att det var just den helgen, men jag förstår att gårdsloppisen hägrar. Du får sikta in dig till hösten då vi kommer att ha en skördefest då det återigen finns möjlighet att köpa/sälja sådant man har för mycket av.

Gurkan - Du kanske är lite sugen på att komma ut till "landet" och sälja lite fina tomatplantor istället för att stå inne i stan bland alla avgaser *fjäskar lite för jag vet att du har bra plantor som folk skulle bli glada över*

Ps. Jag glömde ju att skriva att växtloppisen börjar kl 11.00...
Almdalen
Jag skall också sälja på Växtloppisen, bilen är fulllastad med sommarblommor, perenner och krukväxter. biggrin.gif

Hoppa det blir en trevlig dag med många besökare-köpare.

Kaffe, te, saft och läsk med hembakta kakor serveras till bra pris.

Hoppas vi ses
Ingegerd
laugh.gif
IceCube
Synd att vi bor för långt bort... sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon