Tengil
Är nyfiken på hur er inställning är till Roundup...

//Tengil
Gossen Ruda
15 som röstat bara!!!!! Annars brukar Roundup skapa enorma debatter. Kom igen nu. Alla vet väl var jag lagt min röst. tongue.gif
Micke
Hmm, antar att det är en fråga med närmast religiösa undertoner i detta forum. Själv har jag inga skrupler om jag stöter på något f-nskap jag inte kan få bort på mekanisk väg, alltså jo men endast som sista utväg - och då penslar jag hellre än sprutar. Skulle ändå inte falla mig in att använda dessa gifter i närheten av något som skall ätas...
Har till exempel senaste sommar använt roundup-konkurrenten Rambo på en liten del av en gammal och envis hagtornshäck jag ville ha bort (det är ena jäklar annars att skjuta upp ny skott om man bara försöker gräva bort dem) - såg inte ut att funka riktigt bra, men kunde häromdagen konstatera att exakt den del av häcken jag ville ha bort nu var död och klarar garanterat inte av att skjuta upp nya skott där jag inte vill ha dem.

Micke
Eva i Skåne
Ja, kanske laugh.gif
Trädgårdsmannen
Nu är ju kruxet att man bara får sälja befintligt lager så det lär ju försvinna - i och för sig säljs ju en extrem effektiv sort till lantbrukare och den kommer säkert att leta sig ut bland vanliga trädgårdsägare med lite kontakter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon