asynja
Jag vill ha ett "fluffigt", mindre träd/buske (max 2,5 m) som ska stå i ett skyddat hörn på en altan utan tak. Altanen ligger i norr, men framåt em, kvällen får vi in kvällsol. Vad ska jag välja och hur ska jag göra?? Jag bor i zon 4 och vill helst inte ta in krukan vintertid eftersom vi har dåligt med plats inne.
Tjoppa
Vi har en hängsälg som står i kruka på balkongen som vi inte tar in på vintern.
Det är ett jättefint träd, men tyvärr har vi haft för liten kruka/för kompakt jord/för lite näring så den är inte så snygg för tillfället. Men det är alltså ett härdigt träd som är jättefint när den växer som den ska. tongue.gif
Alexander-VG-zon3
lönnar av olika slag tycker jag ser väldigt tropikst ut . å snyggt men jag vet inte om dte klara sig i kruka å kanske bler för högt smile.gif

tänkte kanske på en sån här sort
http://images.google.se/images?hl=sv&hs=3d...oe=UTF-8&tab=wi
elelr nåt
Tjoppa
Åh, ett japanskt blodlönn har jag alltid velat ha! De är ju superfina! wub.gif
Tezzla
Blodlönn är jättehäftiga tycker jag! Men tyvärr kan vissa av dem bli 15 meter höga så de passar ju kanske inte i kruka direkt laugh.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Tezzla @ 09-06-2006, 11:56)
Blodlönn är jättehäftiga tycker jag! Men tyvärr kan vissa av dem bli 15 meter höga så de passar ju kanske inte i kruka direkt laugh.gif

det tänkte jag med på att dom kankse bler för högt .
men annars så kanske nån salix skulle kunna funk a
Bonsai
CITAT (flaxss @ 09-06-2006, 12:13)
Blodlönn är jättehäftiga tycker jag! Men tyvärr kan vissa av dem bli 15 meter höga så de passar  ju kanske inte i kruka direkt  :lol:

Hej
Alle växter (99% av alle) går att klippa men står dom i kruka så måste dom skyddas på vinteren.
Leif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Bonsai @ 26-07-2006, 19:03)
CITAT (flaxss @ 09-06-2006, 12:13)
Blodlönn är jättehäftiga tycker jag! Men tyvärr kan vissa av dem bli 15 meter höga så de passar  ju kanske inte i kruka direkt  :lol:

Hej
Alle växter (99% av alle) går att klippa men står dom i kruka så måste dom skyddas på vinteren.
Leif

alla växter går inta att beskära elelr rättetr sagt det går men bler inte snyggt .
även så är många växter utesluet att beskära för dett akn döda den .och dte är inte säkert man måste skydda dom bor man i zon -2 så behöve rman inte skydda allt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon