Gillan
Det här blir säkert ett oerhört rörigt inlägg, men.....

Jag måste bara få tala om hur full av beundran jag
är av alla er som jobbar heltid, har barn som bor hemma
och dessutom klarar/orkar med att sköta hus,hem och
trädgård. Ni är fantastiska.

Själv är jag , som en del av er vet, visserligen inte riktigt
frisk ( kan tolkas hur som helst tongue.gif ). Men jag är ute från morgon
till kväll och påtar i min trädgård. Det finns ju som bekant hur
mycket som helst att göra.

Ibland händer det att jag måste gå in i nåt ärende, och får då
till min förskräckelse se vilket kaos som råder därinne ohmy.gif

Jösses amalia! Är det meningen att man ska hinna med inomhus
också ohmy.gif blink.gif
Sen upptäcker man att man är hungrig också! Ska det
verkligen vara nödvändigt. Det inkräktar ju på utomhustiden!

Jo.jo, vi har grill och stekbord ute, men en del saker ska ju
göras inne också.

Ibland så går jag förbi den här "mackapären" och bestämmer
mig för en "Odla-paus". Ser då en massa intressanta inlägg
och vill många ggr svara eller komentera. Men då orkar fingrarna
plötsligt inte med wacko.gif , så då går jag härifrån igen wub.gif...

Och ut till min älskade trädgård wub.gif

Vilket liv man lever wub.gif ..........Och jag älskar det tongue.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
Det där känner jag igen! Man har fullt upp ute och i allafall jag får lite dåligt samvete för att man inte hinner med inne. Men vad gör det! Snart nog kommer den långa räliga vintern, och då får man dona inne. Man får ta hand om det nödvändigaste inne, förhoppningsvis skall vi ju tillbringa den mesta tiden ute nu! biggrin.gif
När man så plötsligt upptäcker att man är hungrig, blink.gif så gäller det att ha något lätt och snabblagat till hands! Grillen är ju bra, men det finns ju annat att äta också. Är det riktigt varmt, kan det räcka med en sallad och lite bröd eller nåt kallskuret med potatissallad. Min favorit i sommartider: lite överbliven kokt småpasta,( typ fjärilsmakaroner) en burk lättcremefraihe, en burk majskorn, lite smörgåsskinka skuren i småremsor eller småskuren kassler, lite hackad lök om man vill eller hackad gräslök. Allt blandas ihop och serveras med knäckemacka eller annat bröd och kanske en grönsallad till. Gott snabbt och enkelt! tongue.gif
Ha det skönt i trädgården i sommar, kommer det en regnig dag, så är det städdags inne! biggrin.gif wub.gif
Gillan
Och för att inte tala om när man upptäcker att det
är tomt i kylskåpet ohmy.gif , Då är man ju tvungen att fixa
till sig för att bli någorlunda respektabel, när man
inträder närmaste affär wink.gif

Jag menar, man kan ju inte komma inklivande till
närmaste ICA/KONSUM-butik iklädd trosor/bikini wub.gif tongue.gif laugh.gif
Airamya
CITAT (Evgeni @ 09-06-2006, 08:40)
Jag måste bara få tala om hur full av beundran jag
är av alla er som jobbar heltid, har barn som bor hemma
och dessutom klarar/orkar med att sköta hus,hem och
trädgård. Ni är fantastiska.

Ojojoj... finns såna? Huset har gått i ide över sommaren, vad som händer där inne får silverfiskarna sköta om medans jag begraver näsan i rabatterna tongue.gif
Sedan blir det omvänd ordning på vintern (inte lika kul...)

Det där med mat och handla glömmer man ju bort hela tiden så det blir mycket flingor o mjölk... Tvätten får vänta, vem behöver kläder på sommaren? wink.gif

Och sonen, ja, han får helt enkelt vara med ute i trädgården smile.gif

Men inne är det kaos nu, fullkomligt. Så jag är definitivt inte en av de där som du nämner laugh.gif
Snöflinga
Evgeni, kunde inte låta bli att titta i ditt fotoalbum ... måste säga att jag är djupt imponerad ohmy.gif Så fint hus och vilket jobb ni har lagt ned för att inte tala om trädgården... suck... Förstår att du vill vara där hela dagarna och slippa sådana trivialiteter som mat, städning och så'nt trams wub.gif
Hunden på stegen var så bra tongue.gif Hoppas han fick hjälp ner eller hoppade han unsure.gif
Gillan
CITAT (Snöflinga @ 11-06-2006, 19:07)
Evgeni, kunde inte låta bli att titta i ditt fotoalbum ... måste säga att jag är djupt imponerad ohmy.gif Så fint hus och vilket jobb ni har lagt ned för att inte tala om trädgården... suck... Förstår att du vill vara där hela dagarna och slippa sådana trivialiteter som mat, städning och så'nt trams wub.gif
Hunden på stegen var så bra tongue.gif Hoppas han fick hjälp ner eller hoppade han unsure.gif

Oj! Tack, vad glad jag blir wub.gif smile.gif

Och,ja, jag älskar det verkligen wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon