Full version: pallkragar...var?
VUB
hej

ni som skriver o berättar så mycket om pallkragar.... VAR får man tag på dessa???? undrar en odlingssugen Ullagumma
L8 B.
Moss!
I flera av länkarna nedan finns massor av svar på just det =) Det är lätt att skriva in något i sök.
Glada hälsningar
Charlåtta, Skogås
Gunvor Nilsson
Titta i telefonkatalogen efter palldepåer, där kan man få köpa pallkragar, finns hel- och halvpallkragar. Om du har tur så har dom pallkragar i lite udda storlekar som man kan få gratis.
Jag har en sån palldepå i närheten av min kolonilott och gubbarna där är mycket välvilliga när man talar om att man skall odla i pallkragarna (och dessutom är kolonist!) och jag fick tipset att om jag ville ha fler så skulle jag komma på kvällen när dom har stängt och om de då har några gratis-pallkragar så ställs dom utanför som man kan få ta. I kväll hade jag ärende till kolonilotten så jag gjorde en sväng till palldepån och hade turen att hitta två pallkragar som är något större än EUR-pallkragarna men toppen för mej att ställa på markmattan som skall ligga över det gamla hallonlandet i två år. Då kan jag ju passa på att odla i pallkragarna samtidigt som jag kväver ogräset i landet! tongue.gif
/Gunvor
L8 B.
Ska köpa några till mig själv i födelsedagspresent wink.gif Ska fara en sväng efter jobbet idag.
Glada hälsningar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon