Full version: Golv
Ann-Christine
Ni som har plattor som golv i era växthus, har inte ni problem med myror? Jag har haft plattor och vill gärna ha det igen men jag hade jättemycket myror då. mad.gif
KURT
Kan man undvika att ha ren sand under så borde det inte vara så stor problem. Ev kan man ha stenmjöl (alltför fint material för att myrorna skall kunna bygga gångar i det) eller singel (alltför grovt material för myrorna) under plattorna.
Ann-Christine
När jag la plattor där sist så hade jag ingen sand. Jag har placerat mitt växthus på ett grönsaksland som jag inte använder och jag la plattorna direkt på jorden. Just nu har jag täckbark där inne så man kan kanske lägga plattorna på det.
Leo
Hej
Tag bort täckbarken annars får du inget jämnt golv och lägg dit stenmjöl och platta till och jämna av så får du ett rakt och stabilt golv utan myror. Fast det kan givietvis komma myror om du har stora krukor tex på golvet som du inte orkar/vill flytta på. Skaffa då en liten rullvagn som du ställer krukan på eller palla upp krukorna någon cm så är problemet borta.
rolleyes.gif
Leo
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon