Ullet
Vad gör man? Trädgårdsmässan är över men nu vet jag ungefär vad som behövs och inte behövs, vad gör jag av överskottet? Ex har jag ett tiotal plantor Thalictrum Delavayi (dipterocarpum om det spelar ngn roll), vad gör man av sådana? Adenophora triphylla per kubik och om jag låter alla vita Blågull växa till sig har jag väl kring en miljard.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif Löns det att annonsera eller ska man bara trycka ett par plant i näven på alla som kommer hit? smile.gif
misSophie
Plocka ner nåra av varje o lägg dom i en kartong, eller nåt. Skicka dom sen till mig, jag har svårt att få tag i lite andra växter än dom alldeles "vanligaste". smile.gif

Har iofs ingen aning om vad det är för blommor, men det ordnar sig nog! biggrin.gif

Självklart betalar jag frakt o blommor. ( Om dom inte är jättedyra. Smålänningen kröp fram.)
Kram
Ullet
Nog kan vi fixa det, messa mig så skickar jag.

Ullet
kerstin z5-6
Plantmarknad -bla är det nu nångång i juni i stan smile.gif
Kommer förbi med petunia dubbla -men då har du fullt annars då ??
Annars finns bla penstemon o fotblad- indiskt här smile.gif hehe
Ullet
Fullt o fullt, man vill ju ha lite nya saker o inte trettiofjorton av en o samma ju. ;-) Plantmarknaden i stan, är det den som trädgårdsföreningen där tar procent på försäljningen, tror det var 20%, kändes lite halvuschelt. smile.gif
kerstin z5-6
joo , det är lite häftigt ... hör av mej om jag får nys om nåt bättre smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Far till Loppisparken i Piteå någon lördag rolleyes.gif växter går jättebra att sälja där. Det är bara att fara och ställa upp sig var som helst i parken, dom kommer och tar betalt senare under dagen, kostar 150:- Det är mellan 11.00-15.00, men det är ganska mycket folk på plats redan vid 7.00-tiden rolleyes.gif Ni kan ju fara ett kompisgäng och ha en trevlig dag, man brukar fynda själv en del roliga saker också biggrin.gif /Helen
kerstin z5-6
Du bara frestar o frestar Helen, men vi kanske ska fundera på det då -Ullet har Adenophora triphylla i parti o minut och jag har dröser stockros o Lewisia -och vi känner bägge en som har en hoper små låga campanula smile.gifsmile.gif
Ullet
För att inte tala om den slingrande brudslöjan. *skrattar rått*

Helen? Skaffa mer? Tror jag blir änka då. *blinkar*
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Ullet @ 11-06-2006, 07:02)
Helen? Skaffa mer? Tror jag blir änka då. *blinkar*

Du får göra som jag.... jag gömmer alla mina fynd bland mina egna plantor då jag kommer hem biggrin.gif tongue.gif då fattar ingen vad som har hänt.....
Min make har ännu inte upptäckt mitt nya äppelträd....och det ställde jag bara på altanen sent på kvällen då jag kom hem, jag grävde dessutom ner det utan hjälp också /Helen biggrin.gif
MB1965
jag har en hel del av årets frösådd över, men det är enligt plan. Jag sätter dom i en fin kruka och har dom som visitblomma när vi besöker folk. Perenner mestadels förresten.

Mycket uppskattat smile.gif
lilla mamma
Kerstin, hade du plantor av indiskt fotblad kvar?
Lars-Olof Arvids
Jag tar gärna emot diverse växter som ni vill bli av med! laugh.gif Själv har jag gott om bl a. blå storklocka (Campanula persicifolia) och vit höstflox (Phlox paniculata).

Olle
catlady
Jag har stockrosor, blågull och ageratum över - om det är någon som susar runt i Malmö/Skåne de närmaste veckorna! Kanske kan vi byta? Jag letar alltid efter nya växter! smile.gif
marskattan
CITAT (lilla mamma @ 11-06-2006, 18:22)
Kerstin, hade du plantor av indiskt fotblad kvar?

Jag har fotblad, men jag vet inte om det är indiskt eller något annat. Kompisen som äger (ägde) moderplantan hade satt jordfräsen i den, men jag räddade småskott för dom som vill ha.

Bytes gärna mot något enkelt sommarblommande som inte behöver skötas mer än vattning.

Skicka mig ett pm.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon