Full version: Ledsen miniros :(
Nephele
Hjälp! Köpte en miniros för några dagar sedan. Satte den i en större kruka då den andra var minimalt liten. Jorden anser jag vara lagom fuktig. Men rosen är snart död. Vad gör jag?!
IceCube
Är den ute? wink.gif
Reserv
Dom trivs sällan i vårt torra klimat inomhus, dom går att plantera ut i rabatten och där trivs dom juh betydligt bättre. Jag har flera såna som kommit tillbaks åren därpå, efter att ha tillbringat vintern under snötäcket. Om grenarna börjat svartna så klipp ner rosen tills det ser friskt ut och sätt den ute, jag tror du kommer få den att överleva då. wub.gif
Nephele
Har ingen trädgård, bara gjuten uteplats. Räcker det att bara ställa ut krukan? Eller helst en kruka man hänger på väggen. Uteplatsen får nästan full sol fina dagar, går det eller blir det för mycket?
Tjoppa
Ja, det går bra att ställa den ute på uteplatsen i kruka i full sol.
Jag tror att den kommer att trivas bra där! smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Nephele @ 10-06-2006, 11:42)
Har ingen trädgård, bara gjuten uteplats. Räcker det att bara ställa ut krukan? Eller helst en kruka man hänger på väggen. Uteplatsen får nästan full sol fina dagar, går det eller blir det för mycket?

ja det räcker att du sätter ut dne i kruka utomhus , men vinternshärdighet vet jag inte . så kanske du eventuellt behöver skydda den ute för dne sk aha lågvintervila . och med sol hela dagen kan bli för mycket vet inte säkert .men du kan ju hänga upp nåt skydd för solen eller nåt likande å skydda växterna wub.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Tjoppa @ 10-06-2006, 11:57)
Ja, det går bra att ställa den ute på uteplatsen i kruka i full sol.
Jag tror att den kommer att trivas bra där! smile.gif

haha du kom föra såg dig inte blink.gif huh.gif biggrin.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon