Full version: vild vuxna hallon
pinhead
hej alla glada är så att jag har mängder med vild vuxna hallon . kan man planetar om dom som man vill eller bör man tänka på något? och hur planterar man om såna bäst?
Mimsan
Instämmer i din fråga! Har samma delikata problem!
Mimsan
KURT
Om du tycker att de ger bra med frukt och smakar bra så går det utmärkt att plantera om dem. Enklast är att gräva upp ett område, lägga ut markduk (för att förhindra ogräs) och plantera hallonplantorna i hål i markduken. Man måste bara tänka på att varje år släppa (hjälpa) upp nya hallonskott genom markduken. Hallon ger ju bär på fjolårsskotten.
pinhead
mina är små bäbisar så dom är små . började växa som turan förra året bakom uthuset . men om fjolårets ger bär så kankse man skulle chansa =) man kan ju inte mer än misslyckas med dom o kommer ju fler hela tiden . har även ett helt hav med smultron , hela gräsmattan och stenmuren har en bunt avläggare så testa och ge mig på dom med =)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon