malin72
jo jag kom dit tongue.gif tongue.gif handlade lite och dessa 2 ropade jag in på auktionen wub.gif wub.gif men vad gör jag nu??? ska dom stå i ställnngen eller unsure.gif unsure.gif sen var det 2 som jag inte fick namnet på wink.gif

och den namnlöse tongue.gif tongue.gif

finns fler bilder i albumet rolleyes.gif
malin72
någon som vet om jag ska ta bort stål ställningen runt om unsure.gif unsure.gif wink.gif
Lady Hamilton
Visst kan du ta bort ställningarna men.........
de kan också vara bra att ha kvar som växt stöd smile.gif
malin72
jo det var det jag tänkte på man kan väl bara dra igenom så dom kan bre ut sig, så får dom stöd ändå smile.gif vet du vad den andra heter då unsure.gif unsure.gif
malin72
hjälp jag kom på en sak nu när kvällen närmar sig ....tänk om dom inte är avhärdade unsure.gif
om jag kommer ut imorgon bitti och allt sloknar wacko.gif HEMSKA TANKE sad.gif
Lady Hamilton
CITAT (malin72 @ 11-06-2006, 14:09)

"F.boliviana alba " ohmy.gif ohmy.gif Åh! En sådan har jag köpt!! Blir den verkligen SÅ stor!! (Undrar var jag då skall få plats med den)

Namnet på "växten" har jag på tungan........men det vill inte ploppa fram sad.gif Kanske jag har fått fram det tills i morgon bitti, när jag kommit hem från jobbet smile.gif
malin72
japp så stor blir den tongue.gif tongue.gif
växten är väl en slags pelargon för det är ju mest dom sorterna dom har.... unsure.gif vi får väl se imorgon då rolleyes.gif
Ullet
Tror inte det är pelargoner, den lila är en ettåring som jag alltid blandar ihop namnet på. Dom stora vet jag inte vilka dom är, men kan det vara en kattsvans? Amarant någonting?
estet
Den lila är väl en verbena, trevlig ettåring.
smile.gif

Edit: bild på mina Verbenor.

2004:

2005: Brukar låta dem hänga så här.

Går bra att ta sticklingar och föröka av. smile.gif
malin72
kanske svårt att se nu när det e kväll men här är lite nya bilder rolleyes.gif

Ullet
Verbena var det jag sökte!! wacko.gif wacko.gif wacko.gif
Lady Hamilton
CITAT (malin72 @ 11-06-2006, 20:51)
japp så stor blir den tongue.gif tongue.gif
växten är väl en slags pelargon för det är ju mest dom sorterna dom har.... unsure.gif vi får väl se imorgon då rolleyes.gif

laugh.gif Nä det är ingen pelargon det är en Fuchsia.boliviana alba
malin72
Hamilton laugh.gif laugh.gif jag menade inte Fuchsian tänkte på Verbenan som jag nu vet att det var tongue.gif tongue.gif
vet inte om ni har det varmt men jag skyller allt på värmeslag just nu laugh.gif laugh.gif laugh.gif
malin72
CITAT (estet @ 11-06-2006, 22:07)
Den lila är väl en verbena, trevlig ettåring.
smile.gif

Edit: bild på mina Verbenor.

2004:

2005: Brukar låta dem hänga så här.

Går bra att ta sticklingar och föröka av. smile.gif

fin fiint då vet jag kan man på något sätt ta fröer eller så ??? så att man kan fixa egna til nästa år wub.gif
malin72
hamilton du som hade köpt en unsure.gif unsure.gif vet du om man kan övervintra dom känns så tråkigt om så stora fina blommor skulle bara dö sad.gif wink.gif
Lady Hamilton
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Vi skyller på värmen! Det jag köpte var Fuchsia inte Verbena wub.gif
malin72
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif så det kan gå när värmen e på.......
men nu undrar jag när jag nu ska plantera fuchsian ska jag plantera krukan som den är i en större urna med jord så jag kan ta fram allt på hösten eller unsure.gif unsure.gif
jag vet inte om jag ska ta bort ställningen,dom har vikt in allt så det växer huller om buller vill ju se blommorna men hm unsure.gif wink.gif
vad tycker ni???
kristerh
Jag skulle ta bort skyddet, det är ju trots allt ett transportskydd för växterna, har den vuxit allt för mycket så den trasslat in sig, är det bara att klippa bort skyddet.
krister
malin72
klippa den är ju inte i plast unsure.gif unsure.gif ja jag får lösa det på nåt sätt wink.gif
Irene_L
Malin72, Jag har tagit frön från verbena som jag hade förra året. Dom sådde jag i våras och har nu blivit fina plantor som jag har satt ut. Det ska bli spännande att se hur dom blir när dom blommar.
rolleyes.gif
mvh
Irene
malin72
Irene!!!! vad roligt hoppas att det går bra.... då ska jag samla frön från båda färgerna och se vad som blir wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon