Full version: Vad ska jag välja?
Maggan H
Ska ha en växt i framkanten av min blå-vita rabatt, perenn, som blir 25-40 cm hög. Den ska blomma minst juni-augusti, sol mest hela dan men har tillgång till vatten jämnt om(svettslang). Som sagt, vit eller blå. Finns det nån sådan? biggrin.gif
Gåsis
Om du kan rensa så går det med fänrikshjärta som är vitt. Det blommar här hela sommaren.

/Åsa
olgak
Kantnepeta finns ju vit också, väldigt söt och tålig. Ulleternell och vit karpaterklocka - har ingen egen erfarenhet, men de har varit på förslag ibland. Sen finns det ju nävor som är vita, flocknäva till exempel. Men jag skulle gärna ta fänrikshjärta - jag planterade några tidigt i våras, och de är redan väldigt fina!
Snöflinga
Vad som är bra med fänrikshjärta tycker jag är att man kan klippa ned den när den börjar bli spretig ... vips är den oppe om en vecka, fräch och fin igen tongue.gif
olgak
CITAT (Snöflinga @ 12-06-2006, 16:50)
Vad som är bra med fänrikshjärta tycker jag är att man kan klippa ned den när den börjar bli spretig ... vips är den oppe om en vecka, fräch och fin igen tongue.gif

Det var ju goda nyheter!
Maggan H
Tack ska ni ha, det blir nog fänrikshjärtan! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon