Full version: Chili. Vet inget
anna_rispan
Jag köpte en chiliplanta. TYvärr för mig så var den omärkt, och vid samtal med trädgården som sålde den så kunde inte heller de svara på vad det var för sort. (ILLA) Men nu sitter jag här med en planta som jag inte vet vad jag väntar på för frukter.

Hur ska jag veta när de är skördeklara och sånt.

Någon van odlare med bra tips??

Som jag försått det så finns det alla möljiga former och storlekar på chili så det är därför jag undrar.

Jag ska ha den i en kruka på balkongen. Kvällssol och väldigt varmt eftersom den är indragen. Balkongen alltså.

Nåt annat jag bör tänka på??

Tacksam för svar
fandolin
Chili tycker om värme så det låter ju lovande med din varma balkong!
Vattna rikligt och ge den näring 1-2 gånger i veckan. Jag använder flytande blå korn och det funkar bra.
Beträffande frukternas mognad så går det att skörda när som helst. Det är en smaksak ~ gröna frukter smakar mindre än röda.
Du behöver inte toppa plantan, den förgrenar sig helt på egen hand.
anna_rispan
Vad spännande! Då får jag verkligen hoppas att det blir lite frukter, så att de blir lite att smaka och jämföra med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon