Full version: Rådjur
guns
Nu har rådjuren varit och äit på flera av mina rosenbuskar. På en del är alla knoppar borta. I förrgår penslade jag på Rå Odör på dem men så länge hjälpte det! Jag tror jag skjuter dem snart mad.gif
KURT
CITAT (guns @ 12-06-2006, 19:29)
Nu har rådjuren varit och äit på flera av mina rosenbuskar. På en del är alla knoppar borta. I förrgår penslade jag på Rå Odör på dem men så länge hjälpte det! Jag tror jag skjuter dem snart mad.gif

Lite tips som inspiration!
mulle
Lite tips som inspiration![/QUOTE]
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Guns, spraya Tabascoblandat vatten på det som finns kvar så får marodörerna en liten chock innan de hamnar i grytan!
Tabasco håller rådjuren borta hos mig!
(Eller, rättare sagt, har hållit - jag har ett splitternytt viltstängsel runt heeeeela tomten... Främst för att att hålla hunden hemma men underbart att vara utan rådjur!)
Mulle
Tesla
Detta låter dystert. Efter gårdagens ilska över avbitna floxknoppar tänkte jag i morgon inhandla RåOdör. Menar ni att det inte hjälper? sad.gif
Viltstängsel är otänkbart,mitt i villaområdet...
Fru fet
Usch, ja! I natt hade rådjuren ätit upp alla knoppar på min nyplanterade Constance Spry sad.gif . brukar smeta på rå-väck, tycker att det funkar sådär. Hade glömt denna ros dock och det straffade sig,,
Lilla Selma
Hej på er! Vi har massor av rådjur runt vår tomt och har aldrig kunnat ha tulpaner eller rosor. Förr året provade vi med att hänga CD-skivor i två sådana där pyramider som man har som fristående spaljeer - det har funkat kanon! CD-skivorna blixtrar, snurrar och slår i pyramiderna i vinddraget och det gillar tydligen inte rådjuren. I år har vi haft massor av tulpaner för första gången och nya rosor har vi också. M m annat godis...
Åsa, mälardalen zon 2
Är det någon som provat vindsnurror ??

Jag har inte problem med rådjur just nu men de verkar öka i antal så snart är de nog här. Jag har en vindsnurra, en geting av lite annan modell än vad man köper hos vindsnurror.nu och den köpte jag mest för att den var kul men kan den göra nytta i framtiden är det ett extra plus.
guns
Recepten såg goda ut, jag tror jag ska preparera dem med tabasco innan. Jag har nu beställt ett viltstaket till hösten, min man är inte så glad i det men han tycker det blir jobbigt att sitta vakt varje natt. Staketet kommer att bli skitdyrt, jag måste ha hjälp med att sätta upp det , men det får kosta vad det vill, sedan kan rådjuren stå där och dregla på godsakerna laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Whiskuchi
Tabasco ska inhandlas genast - idag när jag kom hem såg jag att varenda blomma, varenda knopp på Mme Hardy var borta mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon