myskmadra
Har någon köpt detta nyligen och fått trädet att överleva?
Det ska vara försäljaren i hörnet mot ingången till Hötorgshallen som säljer så billigt. Jag blir lite tveksam........
undrar Myskmadra
Alexander-VG-zon3
låter billigt det måste vara en liten planta eller nåt annat
,en medelstor planta koster runt 200-300 kan jag tänka mig
dom vi säljer här där jag jobbbar är väl ca30-50cm kostar 450kr
myskmadra
Ca 50 cm hög. Knubbig och fin och full med blommor och frukt!
myskmadra
Hej igen!
Låter som du har ett jobb inom trädgård i sommar!
Vad roligt! Och hoppas det går bra för dig i framtiden med utbildningen du ville gå.
Hälsar Myskmadra
Alexander-VG-zon3
CITAT (myskmadra @ 13-06-2006, 10:02)
Ca 50 cm hög. Knubbig och fin och full med blommor och frukt!

wow huh.gif
det var billigt , det måste var nån rea eller nåt
Alexander-VG-zon3
CITAT (myskmadra @ 13-06-2006, 10:03)
Hej igen!
Låter som du har ett jobb inom trädgård i sommar!
Vad roligt! Och hoppas det går bra för dig i framtiden med utbildningen du ville gå.
Hälsar Myskmadra

tack tack wub.gif
har varit där på pratik i vem veckor nu inann jag slutade skolan sen nu har jag fåt tjobb där över hela somamren . coh sen ska jag vara där på skolan med på pratik igen hela 3an . så dte bler mycket på dte stället smile.gif smile.gif
man lär sig mycket
kristerh
De säljer ut plantor jättebilligt straxt innan de ska stänga på hötorget,
jag passerade en fredag för några veckor sedan och då sålde de citrusarna för 50 kr st.
krister
Alexander-VG-zon3
CITAT (kristerh @ 13-06-2006, 11:46)
De säljer ut plantor jättebilligt straxt innan de ska stänga på hötorget,
jag passerade en fredag för några veckor sedan och då sålde de citrusarna för 50 kr st.
krister

huh.gif ohmy.gif
wow en planta med höjd på 50cm med blommor och frukter kostra 50kr det är ju billigare än en hibiskus på 20-30cm .
det är ju jättebilligt mer än det
myskmadra
Eftersom ingen annan har provat så har jag nu köpt en ca 35-40 cm hög för 120 kronor. ( De större var slut för dagen)
Nu är det ju inga apelsiner på den utan någon clementinliknande frukt som jag inte minns namnet på. Men fin och fräsch ser den ut.
På samma ställe säljs "treepeony" resp "herbpeony" för ca 79 kronor stycket. Otroligt billliga. Plus olivträd på stam för 140 kronor.
Vilken reklam jag gör..........

ohmy.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (myskmadra @ 16-06-2006, 23:27)
Eftersom ingen annan har provat så har jag nu köpt en ca 35-40 cm hög för 120 kronor. ( De större var slut för dagen)
Nu är det ju inga apelsiner på den utan någon clementinliknande frukt som jag inte minns namnet på.

visa en bild så kankse jag akn luska ut sorten wub.gif

om du inte hittar namnet eller komme rpå det
myskmadra
Har tyvärr inte tillgång till digitalkamera............ Men jag ska berätta hur det går för min planta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon