adamos
Har en stor bit av sverige som är "oupptäckt" och det är större delen av skåne. Har varit i Helsingborg med omnejd men ska nu besöka den östra delen med Kristiansstad som utgångspunkt. Och då tar jag tacksamt emot tips på sånt jag inte får missa. Tack på förhand!
gammelnalle
Skåne är ett underbart landskap med hur mycket som helst att se och uppleva,,,

men du bör nog speca upp LIIITE mera vad du/ni är intresserade av:

Reser ni med barn?
Bil?
Hur många dagar?
Natur?
Slott och herresäten?
Muséer?
Bad?
Dofter-Smaker?
Vandring?
Kanoting?
Tura? (åka till Danmark)
Blomster?
osv osv

björn (f.d. skåneboende)
Lars-Olof Arvids
Du får inte missa att ge dig ut i Kristianstads vattenrike! Ett unikt våtmarksområde med fantastisk blomsterprakt och massor av fågel. Läs boken "Vattenriket" av Patrik Olofsson så förstår du vad jag menar!

Olle
adamos
CITAT (gammelnalle @ 14-06-2006, 09:47)
Skåne är ett underbart landskap med hur mycket som helst att se och uppleva,,,

men du bör nog speca upp LIIITE mera vad du/ni är intresserade av:

Reser ni med barn?
Bil?
Hur många dagar?
Natur?
Slott och herresäten?
Muséer?
Bad?
Dofter-Smaker?
Vandring?
Kanoting?
Tura? (åka till Danmark)
Blomster?
osv osv

björn (f.d. skåneboende)

Ja allt som har med trädgård är intressant och övriga naturupplevelser, kommer bara att vara i skåne i 6 dagar men har bil så vi tänkte ta oss till Bornholm en dag.
Biggan_
Ulriksdals trädgård i Kivik
Stenshuvud
För barnen finns Tosselilla sommarland i Tomelilla.
Är du i Skåne är steget inte långt till Köpenhamn och dess botaniska trädgård som jag tycker är helt fantastsk.
Alla fina fiskelägen med urgammal bebyggelse på Österlen tycker jag inte man skall missa.
Kiviks äppelodlingar och musteri är sevärt. Äppelmarknaden brukar vara i september.
De största Skånska marknaderna är i juli om man gillar sånt.
Johannamuséet i Skurup är också kul.
Sen finns det ju en massa trädgårdar i Skåne t.ex Sofiero och Norrvikens trädgårdar.
Söderåsens nationalpark Skäralid m Kopparhatten
Ja det finns hur mycket som helst att uppleva här i Skåne.
Du är hjärtligt välkommen till Skåne! biggrin.gif
netaave
Hela vägen från Kivik till Trelleborg med Smygehuk där man bara måste köpa nyrökta räkor. Det är så otroligt vackert.
Finns ett underbart café med kakbuffé så där 70 sorter, man betalar och fikar hur många man vill, ligger utanför Sjöbo vid vägen till Ystad. wub.gif

Ta dig till en turistbyrå, det kommer en tidning varje vecka där allt står.

Jag vill också åka till Skåne, med obegränsat med pengar med mig.
unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon