Full version: Flytta schersmin
Fru fet
Jag mste flytta en schersmin som hamnat fr nra drren till mitt nybyggda vxthus. Den r ca 2.5 meter hg (kanske en fem r gammal). Jag tnkte lta den blomma frst, i r r det frsta ret den satt knopp. Men sen d? Skall jag skra ned den innan jag flyttar den? Hur mycket kan man skra utan att den dr? Den skall inte flyttas s lngt, ngra meter bara, s jordmnen kommer att vara densamma.
visbylinda
r i samma sits som du s jag lyfter upp frgan igen.
Jag har en Schersmin i samma storlek och en nskan om att flytta den efter den blommat i r.
*Stintan*
Jag har flyttat en efter blomningen och i samband med det faktiskt beskar jag den vldigt hrt fr den var inte s vacker. Tnkte att det fr bra eller brista men det gick jttebra och det kom upp massor av nya skott.
Fru fet
Bra! Det var precis det svar jag ville ha laugh.gif (att flytta en manshg buske r ju inte det lttaste)!
kristerh
Det gr att flytta allt bara man klipper ner dem, frlorar den mycket rtter, klipp mycket, och frlorar den lite klipper du lite.
krister
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon