Full version: Surfinia - tvärdör
Fru fet
Har för första året planterat surfinia "million bells" i några sommarkrukor men den tvärdör! Tycker att jag skött om dem väl, planterat i bra jord och vattnat flitigt, använder biobact till alla krukor. Alla andra växter lever och frodas. Varför?? Inte kan jag väl ha övergött dem redan efter två veckor? De står i vandrande skugga så de är inte brända eller så. Hur vill de ha det egentligen?
kristerh
vilken färg du hade på dem wink.gif jag upplever att de blå blå/lila oftast utvecklar sig dåligt,(ibörjan) och ibland dör medans den gula som jag oxså köper klarar sig bra och växer som gräs.
krister
*Stintan*
Du kanske har gett dom för mycket vatten unsure.gif
Jag har aldrig haft problem med mina (inte de blå heller) men jag låter dom torka upp lite mellan vattningarna, inte heller får dom gödning vid varje vattning och nu växer dom på bra. rolleyes.gif
Fru fet
Dom är rosa. Planterade i kogödsel på påse, det kanske blev för starkt? Nu är de helt vissna iallafall, får nog köpa något annat att ersätta dem med. Synd! Jag hade tänkt mig ett helt vattenfall av små rosa blommor..
*Stintan*
Va trist, jag använder vanlig blomjord till mina och dom hänger efter avhärdningen nu i solgasset från morron till kväll.
yenny
CITAT (Fru fet @ 14-06-2006, 13:15)
Dom är rosa. Planterade i kogödsel på påse, det kanske blev för starkt? Nu är de helt vissna iallafall, får nog köpa något annat att ersätta dem med. Synd! Jag hade tänkt mig ett helt vattenfall av små rosa blommor..

Det blevnog lite väl starkt skulle jag tro.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon