Full version: Sallad i balkonglåda
Elin80
Hej!

Har satt sallad i en balkonglåda som är 900 mm lång. Tror att det är totalt 14 små plantor som tittat upp nu. Hur många kan jag ha i balkonglådan? För jag antar att det blir lite väl saftigt med 14 salladshuvuden i en liten balkonglåda?

Undrar även över min lilja (vet att det här forumet kallas Köksträdgården, men det kanske inte gör nåt...) som jag köpte för ca 1 vecka sedan. Det är 3 liljor i samma kruka och jag undrar om jag kan plantera om dessa var och en för sig? Och vill de stå i solen? Tror att jag läste någonstans att de vill ha skugga längst ner men att blomman vill vara i solen...stämmer det?

/Elin
Scout
jag har plocksallad och spenat i en balkonglåda, men jag råkade överdosera fröna lite i min odlingsentusiasm så nu står de packade som silla och dricker mängder av vatten, borde gallra lite. Men så länge man vattnar nog så kan man nog ha fler än man tror i en låda utan att de tar skada, de kanske inte blir så stora som de skulle blivit i ett trädgårdsland, men det kompenseras ju av mängden. 14 låter ju inte så många tycker jag.

liljor vet jag inget om.
KURT
Ger man bara tillräckligt med vatten och gödning så kan de i princip inte stå alltför tätt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon