Full version: Gula blad på orkidé
carro121
Vattnade mina orkideer häromdagen, kom på precis när jag vattnet dem att det egentligen var några dagar kvar till vattning. Men tänkte som så, det är ju varmt nu osv.
Passade även på att möblera om bland blommorna. Tidigare stod de i ett västerfönster utan persinenner. Nu står det i söderfönster med persiener. Naturligtvis är persinennerna nerfällda, för att få det lite svalare i vardagsrummet.
Men efter denna vattning och ommöblering så har ena orkiden fått gnågra gulaktiga blad.
Är det för att det vart för mycket vatten, eller kan den ha blivit brännd av solen. Men borde ju inte kunnat blivit det med tanke på nedfällda persinner, tidigare stod det ju i västerfönster med sol...
kristerh
Vilken slags orkidé är det, jag tror att den bara passar på att byta blad,
om den inte fått spinn, inget "spindelnät" på den wink.gif
krister
carro121
Vanlig brudorkide är det.

Tyckte det var rätt precis efter vattningen någon dag för tidigt och ommöbleringen.
kristerh
Om de övriga bladen är fasta o fina är det ingen fara, kan vara så att den kom till ettljusare ställe och passar på att byta blad.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon